Více než desetiletý boj o dálnici kolem Plzně tak prakticky skončil. "Povolení by mělo v polovině listopadu nabýt právní moci a hned potom předáme staveniště," řekla Právu hlavní inženýrka stavby obchvatu Marie Nádvorníková, podle níž ŘSD ještě tento měsíc požádá o stavebního povolení i pro zbývající, asi dvoukilometrový úsek běžné" dálnice. "To bychom mohli dostat v prosinci nebo v lednu," dodala.

Vybudování skoro čtyři sta metrů dlouhého tunelu a ještě o sto metrů delšího mostu má trvat zhruba tři roky. "Celý obchvat by tedy měl být dokončený do konce roku 2006," připomněla Nádvorníková. Cena jeho střední části bude činit zhruba 2,3 miliardy korun, z toho více než dvě miliardy padnou právě na zmíněný tunel a most.

Obchvat Plzně, kterou nyní projíždí po hlavním průtahu na tři a půl tisíce kamiónů denně, bude v provizorní podobě zprovozněný už 15. prosince tohoto roku. Uvedený celkem tři a půl kilometru dlouhý prostřední úsek nouzově nahradí místní silnice.