Pražský hrad pravost textu od počátku popíral. Server, v jehož čele stojí někdejší šéfredaktor Literárních novin Jakub Patočka, se v pátek omluvil všem, kterých se mohla čtvrteční mystifikace dotknout.

"Zpráva o tom, že se redakci dostal do ruky projev prezidenta Klause, ani text projevu sám, nebyly pravdivé," uvedl Deník Referendum. Text údajného letošního Klausova projevu podle něj prakticky doslovně kopíroval novoroční projev z roku 2006, obsahoval pasáže i z dalších novoročních projevů i čtrnáct dní starého Klausova proslovu.

Mystifikace tak údajně měla upozornit "na nesmyslnost Klausových názorů, plytkost jeho myšlení a chudobu jeho jazyka". "Jeho novoroční projevy jsou skutečně jeden jako druhý. Pokud v tom dnešním na poslední chvíli udělá nějaké změny, těžko mu to uškodí, na druhou stranu asi ani nepomůže," cituje server Patočku. [celá zpráva]

Mluvčí Hradu Radim Ochvat po zveřejnění údajného projevu uvedl, že není autentický. "Podobný styl humoru bychom spíše očekávali 1. dubna," sdělil mluvčí. Prezidentův projev zazní v přímém přenosu několika televizí od 13:00.

Deník Referendum ve čtvrtek uvedl, že prezident se v letošním projevu znovu pustil například do Evropské unie a kritizoval opět i "oteplovací alarmismus" varující před globálním oteplováním.

Čtvrteční zpráva podle serveru obsahovala i skutečné výroky politologů Jiřího Peheho a Lukáše Jelínka, "kteří oba věděli, čeho se účastní". Naopak "součástí hry" byl prý citát prezidentova tajemníka Ladislava Jakla vyhrožující žalobou za zveřejnění projevu a reakce šéfredaktora Patočky na tuto výhrůžku.