"Ježíšek neexistuje," hřímal z megafonu známý svolavatel anarchistických 1. májů Ondřej Slačálek. Dárky dětem podle něj nenosí ani Santa Claus, postavička, která byla původně reklamním maskotem společnosti Coca Cola. Dárky se kupují za těžké peníze a mnoho rodin se kvůli nim každoročně zadluží, jen aby "ukázaly jak moc a za kolik se mají rády", pokračoval.

Organizátor anarchistických 1. májů Ondřej Slačálek

Organizátor anarchistických 1. májů Ondřej Slačálek

FOTO: Milan Malíček, Právo

Řečníci vytkli pražskému primátorovi Pavlu Bémovi, že jednou v roce na Štědrý den přiděluje bezdomovcům polévku a po celý jeho zbytek lukrativní zakázky firmám.

Čtěte také: Bém s rodinou rozdával polévku na Staroměstském náměstí
Demonstrantům se nelíbí, že primátor Bém jednou v roce přiděluje bezdomovcům polévku a po celý jeho zbytek lukrativní zakázky firmám.

Demostranti popírají existenci Ježíška

FOTO: Milan Malíček, Právo

Napadli i pouliční prodej a zabíjení kaprů. Je to "proměna bytostí v kus mrtvé hmoty na prodej", uvedl jeden z řečníků. V projevech zaznělo i to, že mnohé z dárků vyrobily děti v rozvojových zemích vydírané kapitalismem.  

Protest celkově ukázal vánoční tradice v jiné perspektivě

Protest poukázal na Vánoce z jiné perspektivy.

FOTO: Milan Malíček, Právo

"Touha obdarovat druhé je krásná, ale ne jako ritualizovaná společenská povinnost, ne jako vykoupení za celoroční sobectví, ignoranci a sledování pouze vlastního zájmu a kariéry. Chceme společnost, kde budou lidé myslet na ty druhé 365 dní v roce a ne jen o Vánocích," volali do megafonu aktivisté.

S sebou si přinesli transparenty s nápisy: "Ježíšek neexistuje", "Ježíšek je zombie", "Vánoce jsou svátkem peněz" nebo "Od 27. 12. se zase budete nenávidět".  

Podle nespokojených mladých lidí ztrácí myšlenka Vánoc na významu.

Podle nespokojených mladých lidí ztrácí myšlenka Vánoc na významu.

FOTO: Milan Malíček, Právo