Článek
„Souvislé video by mohlo kromě rychlosti zaznamenávat a dokumentovat i jiné přestupky řidičů, jako je např. přejíždění plné čáry a další protiprávní jednání,“ uvedl Tržil.
Podle něj by se nahrávání videa aktivovalo v momentě, kdy radar zaznamená překročení povolené rychlosti.
„O konkrétních parametrech včetně doby, po kterou by radar auto natáčel, v současné době jednáme s výrobcem,“ poznamenal k tomu ředitel dopravní policie.
Podle něj by nová zařízení měla umět zároveň porovnat SPZ s evidencí odcizených vozidel a dalšími databázemi. „U projíždějící červené škodovky se pak může ukázat, že ve skutečnosti to má být černý mercedes,“ doplnil Tržil.
Takovou techniku už policie v současné době má např. v některých autech včetně dálničních passatů, novinkou by podle Tržila byla kombinace několika funkcí v jednom zařízení. To by mohlo být kromě policejních aut instalováno také napevno na některých komunikacích.
Zavedení videa i on-line porovnávání evidencí by přitom bylo přínosem i podle dopravního experta Stanislava Humla. „Videozáznam je z důkazního hlediska důležitý, může pomoct i při posuzování sporných situací,“ vysvětlil Huml.
Náměstek ředitele pražských strážníků Ludvík Kléma v této souvislosti uvedl, že větší zapojování digitální techniky je pozitivním trendem současnosti. „Pokud na to budou finance, určitě budeme takovou techniku také nakupovat,“ řekl Kléma.