Současný tunelový dispečink hlídá Strahovský, Zlíchovský, Těšnovský a Letenský tunel a tunel Mrázovka. Dispečeři mají z tunelů k dispozici obrazy z desítek kamer, například ve Strahovském tunelu jich je 25. Pokud to vyžaduje dopravní situace v metropoli, v tunelech se může omezit doprava, v případě požáru nebo nehody dispečink tunely uzavírá.

Dispečeři na svém kamerovém systému nemonitorují dopravní přestupky, ty sleduje na městská policie na vlastním okruhu.

Pražské tunely přitom co do bezpečnosti patří mezi nejlepší v Evropě. Například již zmiňovaný Strahovský tunel je i přes svůj věk podle srovnávací studie Evropské unie bezpečnější než některé z alpských tunelů v Rakousku.

Podle odborníků tunel i Mrázovka předběhl svou konstrukcí i vybavením většinu evropských tunelových staveb. "Je to dané systémem vzduchotechniky, bezpečnostním vybavením, jsou tam zálivy pro odstavení vozidel, jsou tam propojky mezi tunelovými troubami, a to jak pro pěší, tak pro vozidla integrovaného záchranného systému," řekl náměstek pro speciální stavby Technické správy komunikací (TSK) Jiří Sládek.

Tunel Blanka je nyní ve výstavbě, je součástí severozápadní části městského okruhu, která by měla být dokončena v roce 2012. O dalších tunelech se uvažuje v souvislosti s dokončením východní části městského okruhu. V tunelech by mohla vést i část břevnovské a radlické radiály.