"Stroj letěl bez spojení a komunikace a přímo směřoval na letiště Praha," řekl Novinkám mluvčí ŘLP Richard Klíma.

"Řídící se domníval, že jde o letoun v nouzi, na základě čehož zastavil letadlo, které bylo připraveno na přistání," doplnil Klíma. Ve chvíli, kdy pilot zatoulaného ultralightu změnil směr a vydal se směrem k letišti Vodochody, povolil dispečer přistání vyčkávajícímu dopravnímu stroji.

Podle Klímy řídící letového provozu dodržel standardní postup. "V žádném případě nebyla ohrožena bezpečnost letového provozu," ujistil mluvčí ŘLP.

Incident bude řešit Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN), který by měl objasnit, jak se pilot ultralightu do chybného kursu dostal a proč nekomunikoval.

Díky zprávě ÚZPLN vyšel nedávno najevo vážný incident, při kterém se dvě letadla ČSA dostala do nebezpečně těsné blízkosti, o němž jako první informovaly Novinky. [celá zpráva]