Článek
"Zásadně to odmítáme. Tisíce a možná i desetitisíce aut začnou denně místo po okruhu jezdit po místních komunikacích," varoval ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek. Ten dále upozornil, že Pražané, kteří si dálniční známky dosud nepořídili, se bez nich obejdou i nadále, protože v hlavním městě se nabízí za okruh řada objízdných tras.
Ministerstvo se k úvahám o zpoplatnění údajně dostalo kvůli nedostatku financí na stavbu silnic. Nově zpoplatněné úseky by tak mohly přinést peníze navíc. Resort však není schopen říct, kolik by to bylo, a také přiznává, že nemá ani žádnou studii, která by předpověděla, co by zpoplatnění uvedených úseků udělalo s dopravou v metropoli. "Nepočítali jsme to," řekl mluvčí úřadu Karel Hanzelka.
Nové dálnice už jen s poplatkem
Resort také popírá, že by změnu plánoval jen proto, aby vybralo víc peněz na dálničních známkách. Podle mluvčího především chce, aby platila všude stejná pravidla, a tedy ubývalo výjimek, kde se neplatí.
"Naše filozofie posledních let je nově postavené úseky, pokud navazují na dálniční síť, zpoplatnit," vysvětlil Hanzelka. Podle něj by bylo nelogické, kdyby vedle nich zůstaly i úseky, na kterých dálniční známka být nemusí.
K úsekům, za jejichž užití by měli řidiči od ledna platit, by se měl koncem příštího roku přidat i úsek okruhu mezi Jesenicí a Slivencem. Ten bude měřit 23 kilometrů a spojí plzeňskou a brněnskou dálnici.