Článek
Termín stávky tedy ve středu v 18 hodin vyhlášen nebyl, pokud se však ve čtvrtek na jednání s městem odbory nedohodnou, oznamují, že termín stávky již definitivně vyhlásí.
Odboráři z prvního středečního jednání předčasně odešli. Údajně nedostali stanovisko města k jejich požadavkům.
Město slíbilo, že ve středu předloží audit hospodářského výsledku dopravního podniku za první pololetí, na jehož základě pak dopravci uhradí prokazatelnou ztrátu.
Novinář časopisu Reflex Jiří X. Doležal chtěl s nadhledem sobě vlastním vyjádřit svůj názor a připoutal se ke vchodu do centrály Dopravních podniků v Praze na protest proti stávce. Podle Doležala si odboráři zablokováním města dělají z Pražanů rukojmí ve svém sporu s magistrátem. Vchod do budovy Doležal blokoval několik desítek minut.
Podle informací Práva auditorská společnost Deloitte prověřila provozní náklady DP už za tři čtvrtletí roku. Je z nich patrné, že město bude muset doplatit víc, než se zatím chystá uvolnit. Radní přitom v úterý souhlasili s poskytnutím 900 miliónů korun dopravnímu podniku, budou však zřejmě muset stovky miliónů přidat.
Podle dobře informovaného zdroje činí nárok DP za leden až září na úhradu prokazatelné ztráty 7,019 miliardy korun. Město mu dosud zaplatilo 5,56 miliardy a dluží tak 1,37 miliardy korun. Po odečtení oněch 900 miliónů dosud neposlané zálohy, tak bude muset doplatit dalších 469 miliónů korun.
Jsem tu od toho, abych garantoval, že dopravní podnik dostane prostředky, které si zaslouží.
"Město dostojí svým slibům,“ řekl v úterý po jednání městské rady radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Proplatí údajně tolik peněz za provoz, kolik se transparentně prokáže. "Jsem tu od toho, abych garantoval, že dopravní podnik dostane prostředky, které si zaslouží,“ řekl po pondělním jednání krizového štábu s odboráři primátor Pavel Bém (ODS).
S penězi by tedy neměl být problém. Společnost Deloitte při prověřování vyúčtování tzv. prokazatelné ztráty navíc údajně konstatovala, že DP postupoval v souladu se smlouvou uzavřenou mezi ním a městem, respektive společností Ropid.
Další požadavky odborářů, mimo jiné aby DP skoncoval s firmou BNV Consulting, prověřil všechny chystané outsourcingy a zastavil hrozbu propouštění, jsou zatím otevřené.
Odboráři se uchýlili ke krajnímu řešení - stávce - protože se obávali, že nedostatek financí na provoz podniku by mohl ohrozit i bezpečnost dopravy. Bém však z nespokojenosti odborářů vinil managment DP s tím, že špatně hospodaří s dotacemi a nekomunikuje s odboráři. Ti se ale postavili za své vedení.