Praha 2, jíž Legerova prochází, chce současný stav zachovat, Prahu 4 však zlobí ze zúžení vyplývající komplikace v dopravě.

Obě městské části si zadaly zpracování odborných studií. Jejich výsledky si zástupci radnic vykládají různě. "Jim se nic moc nezlepšilo z hlediska emisí a hluku, naopak Praze 4 to ublížilo. Takže my budeme žádat magistrát, aby zúžení změnil na normální průjezd," prohlásil minulý týden starosta čtvrté městské části Pavel Horálek (ODS) s tím, že narostl počet aut na silnicích kolem magistrály.

Ovšem podle zástupce starostky Prahy 2 Jiřího Palusky (ODS) opatření nemá na Prahu 4 zásadní dopad a podle měření radnice se životní prostředí v Legerově ulici výrazně zkvalitnilo. "Připouštíme, že to není pouze výsledek zúžení, mohou za to třeba i povětrnostní podmínky. Ale to zlepšení je markantní," řekl Paluska.

Druhá městská část proto bude požadovat, aby se opatření neměnilo. Uzavřený pruh chce využít ke zlepšení místní situace, sloužit by mohl například pro zásobování.

Legerovu ulici zúžila Technická správa komunikací na žádost Prahy 2 v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou. Severojižní magistrálou denně projede téměř sto tisíc automobilů. V jejím okolí jsou překračovány limity škodlivin v ovzduší i hlukové limity.