"Do daných destinací naši klienti odlétají dnes na lince SJ1900 z Ostravy ve 23:00 a NE6810 z Brna ve 23:50," uvedla na dotaz ČTK Romana Jurášová z CK Sunny Days. "Za chybějící nocleh ze soboty na neděli bylo všem nabídnuto poskytnutí kompenzace dvakrát až třikrát tolik," dodala. Klientům se firma omluvila.

Lidé, kterých se to týká, si tak mohou zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13. Naopak zpátky z Tunisu do ČR se klienti CK vrátí v pondělí, do Ostravy ve 4:50 a do Brna v 5:40 na výše uvedených linkách, uvedla Jurášová. K důvodům více než 24hodinového zpoždění se nevyjádřila.

U ČSA žádný let objednán nebyl

"Máme problém z kapacitních důvodů. Bohužel je víkend, není žádná volná letecká společnost. Já vím, že České aerolinie jsou spolehlivý partner a chyba z jejich strany asi nebude. Zítra lidé odletí a budou kompenzováni,“ řekl rádiu Impuls tuniský majitel CK Sunny Days Ridá Bin Ahmad.

Podle informací Novinek Bin Ahmad nejprve tvrdil, že na vině je logistická chyba Českých aerolinií. Popíral, že by letadlo nebylo zaplaceno. Odvolával se na to, že během víkendu CK bez problémů vypravila jiné charterové lety, například na Rhodos, a cestovka není ve finanční tísni.

Mluvčí Českých aerolinií Hana Hejsková nezajištěnou objednávku popřela. "Žádný charterový let z Brna ani Ostravy do Tuniska nebyl na tento víkend objednán žádnou cestovní kanceláří ani jiným zákazníkem. Na základě přání a platných smluv našich klientů byla do této destinace vypravena celkem tři letadla, všechna ale podle dohody a zcela podle plánu letěla z Prahy a do Prahy se také vracela,“ uvedla.

Turisté čekají v Brně a Ostravě

Další více než tři stovky turistů, kteří mají namířeno opačným směrem, tedy na Džerbu, čekají v Ostravě a v Brně. V Ostravě čeká na odlet 150 lidí a v Brně dalších 169 lidí, z nich zhruba 40 mimobrněnských klientů Sunny Days muselo ze soboty na neděli v letištní hale nocovat.

"Leželi jsme na kovových lavicích, jsou dost studené, byla nám zima. Naštěstí se tady vytvořila solidarita, půjčovali jsme si přikrývky, hlavně pro děti. Vnuka jsem přikryla velkým ručníkem jedné paní z Brna,“ řekla Novinkám Jaromíra Švecová ze Šumperka.

Lidé v Brně čekají na odlet na Džerbu

Lidé v Brně čekají na odlet na Džerbu

FOTO: Jan Trojan, Právo

"Řekli nám, že můžeme odjet domů"

Spolu s dalšími cestujícími si stěžovala na sporadické informace, které od cestovní kanceláře dostávali.

Iveta Dopitová ze Šumperka řekla před odjezdem do hotelu: "Kdyby se náš případ nerozvířil v médiích, tak se snad nic nedělo, odjeli jsme domů a čekali. Nejdříve nám totiž sdělili, že namísto v 19:20 odletíme až nad nedělním ránem ve 2:20. Ve tři hodiny nám brigádnice ze Sunny Days oznámila, že máme dvě možnosti. Buď pojedeme domů a v pondělí navštívíme cestovku a tam se s námi vyrovnají, nebo počkáme a mezi osmou a devátou ranní nám dají vědět, co dál. Zatím nevíme o odletu nic.“

V neděli odpoledne nevěděl nic bližšího ani ředitel Sunny Days pro Moravu Kamal Džaber. "Vezeme lidi do čtyřhvězdičkového hotelu a tam budeme čekat. Nechci nikoho vodit za nos, hodinu odletu oznámím, až to dostanu černé na bílém. Nevím, kde se stala chyba, řeší se to v Praze.“

V Ostravě čekalo na hotelech asi 100 lidí

Mluvčí Letiště Ostrava-Mošnov Michaela Kubešová v neděli Právu řekla, že u nich žádný let na sobotní podvečer nebyl cestovní kanceláří objednán. "O žádném letu nevíme, nemáme od této cestovní kanceláře nic hlášeno ani v současné době,“ uvedla v neděli odpoledne Kubešová.

Podle ní na letiště v sobotu v podvečer mohlo dorazit přibližně 100 klientů cestovní kanceláře. "Co víme, tak že klienty rozvezli a ubytovali po hotelech, což je v takových případech standardní postup. Ale celé je to v režii cestovní kanceláře, proto se musíte obrátit na ni,“ sdělila Kubešová.

Pracovnice pobočky Sunny Days v Ostravě potvrdila, že klienty ubytovali v hotelích. „Jde o klienty, kteří měli letět do Tunisu a Djerby. Ale žádné další podrobnosti nevím, má být zpožděný let,“ uvedla pracovnice s ujištěním, že klienti na dovolenou určitě odletí. 

CK Sunny Days
Podle Tomia Okamury, viceprezidenta a mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, je Sunny Days jednou ze středně velkých cestovních kanceláří, která se specializuje na zájezdy do Středomoří. Loni vypravila na dovolenou 45 tisíc klientů, což je jen o zlomek méně než nedávno zkrachovalá Tommi Tour. Sunny Days ale podle Okamury finanční problémy nemá.
Sunny Days vlastní Tunisané Ridá bin Ahmad a Šadli bin Sadúk bin Sajíd. První jmenovaný je momentálně v Dubaji, odkud potíže Čechů řeší. Lidé by údajně podle něj mohli odletět v průběhu odpoledne, spíše ale až během pondělního dopoledne.
Klienti cestovní kanceláře měli před dvěma lety problémy při návratu z Egypta. Kvůli poruše motoru letadla společnosti Koral Blue tam tehdy neplánovaně zůstali o několik dní navíc. Zpoždění zavinila objednávka náhradního letadla z Turecka, které ale nemělo přístup do vzdušného prostoru zemí Evropské unie a ani potřebnou egyptskou licenci.