Hlavní obsah

Dálnice do Ostravy je v ohrožení

Právo, Pavel Karban

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podle slibu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstva dopravy (MD) mají řidiči využívat autostrádu spojující Ostravu se zbytkem země už za necelé čtyři měsíce. Práce na dvou dálničních úsecích však nepostupují takovým tempem, aby stavbaři termín dokončení skutečně dodrželi.

Foto: Pavel Karban, Právo

I když je termín na dokončení dálnice D47 šibeniční, tempo ani počet stavbařů tomu neodpovídají.

Článek

Upozornilo na to vedení Moravskoslezského kraje i někteří starostové dotčených obcí.

Dálnice D47, která se po zprovoznění stane součástí D1, je stále rozestavěna na třech úsecích. Zatímco úsek Bohumín–státní hranice s Polskem bude zprovozněn nejdříve v roce 2012, úseky Bílovec–Hladké Životice a Hladké Životice–Bělotín mají být hotovy již letos v listopadu. Mezi Hladkými Životicemi a Bělotínem se však jedná jen o jednu polovinu komunikace.

"Zprovoznění dálnice je ohroženo. Slyšel jsem to jen neoficiálně, ale co určitě letos nebude, jsou sjezdy a nájezdy na tuto dálnici, například ten v Butovicích,“ řekl Právu starosta Studénky Ladislav Honusek (Občané pro město).

Chystá se kontrola

Podle starostů jsou nejvážnější komplikace na stavbě osmnáctikilometrového úseku Bělotín–Hladké Životice. To potvrdil i náměstek moravskoslezského hejtmana Miroslav Novák (ČSSD): "Jedná se o problémy s dodavatelem,“ naznačil s tím, že on sám by přístup slovenské firmy IS Košice označil za liknavý.

"Slováci, ŘSD i ministerstvo dopravy nás ujišťují, že se vše stihne. Já ale přestávám věřit tomu, že to technologicky ještě lze,“ uvedl Novák, jenž je zvědavý, jak dopadne kontrolní den, který se má na stavbě dálnice konat 27. srpna.

Manažer projektu František Kováč, který je zástupcem slovenského dodavatele IS Košice, nechtěl k situaci na obou rozestavených úsecích D47 hovořit. Jak se však Právu podařilo zjistit, problémy na stavbě zavinil i stát.

"Máslo na hlavě mají IS Košice i ŘSD. Postupovali podle toho, jak se pro D47 dařilo získávat stavební povolení. A to nezískáte, nevlastníte-li pozemky,“ prohlásil jeden ze zaměstnanců investora.

"Pro úseky Bělotín–Hladké Životice a Hladké Životice–Bílovec jsme poslední stavební povolení získali letos v květnu, respektive loni v červnu,“ informoval Roman Kluzák z tiskového odboru ŘSD.

Problémy prý také se sjezdy z dálnice

Novák a Honusek se shodují v tom, že problémy nejsou jen s budováním dálnice samotné, ale i s třemi sjezdy mezi Bělotínem a Bílovcem. Podle Kluzáka to ale není pravda. "Letos bude do provozu uvedena křižovatka u Hladkých Životic. Obchvat Studénky přes místní část Butovice bude stejně jako křižovatka v Mankovicích zprovozněn nejpozději v listopadu příštího roku,“ ujistil Kluzák.

Mluvčí MD Karel Hanzelka prohlásil, že o problémech na stavbě dálnice na severu Moravy nic neví, a odkázal Právo na ŘSD. To ústy své mluvčí Martiny Vápeníkové uvedlo, že úseky Bělotín–Hladké Životice a Hladké Životice–Bílovec budou zprovozněny letos v listopadu.

"Stavby jsou pod denní kontrolou, skluzy se zatím daří zhotoviteli eliminovat,“ odmítá mluvčí problémy. Ve stejném duchu prý také ŘSD odpoví starostům z Novojičínska, kteří se nedodržení termínu dokončení obávají.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám