Článek
"Zelení se vracejí, podle průzkumů voličských preferencí máme 4,3 procenta, takže jsme znovu vážně ve hře o parlament. Podařilo se nám od evropských voleb zdvojnásobit naši podporu a to se žádné jiné straně nepodařilo,“ řekl s nadsázkou Liška.
K úspěchu v říjnových volbách do Sněmovny by měla straně dopomoci spolupráce s SOS, s níž už zelení v minulosti v některých krajích spolupracovali. Podle Lišky jsou výchozími body spolupráce obou stran boj proti korupci a klientelismu a ekologická témata.
Lídr zelené kandidátky Jihočeského kraje Mlčoch se například na Třeboňsku angažoval ve výzkumu solární energetiky a úspor energií. Lorencová navržená zelenými je reportérkou známou z pořadů Nadoraz, Klekánice nebo Za zdí, která v 90. letech rozproudila kauzu lehkých topných olejů.
SZ nechce osázet pole volebními megaboardy
Z kandidátky SOS se před třemi lety dostala do Senátu nezávislá politička Soňa Paukrtová.
Se zahájením "horké fáze“ kampaně počkají subjekty do začátku září. Podle Lišky počítá SZ s investicí v řádu jednotek miliónů korun, SOS podle vzájemné dohody přispěje jednorázově 400 tisíci korun. V případě úspěchu by měl ve Sněmovně vzniknout společný klub SZ a SOS.
"Myslíme si, že část znechucení politikou spočívá také v tom, že česká krajina je absurdně zamořena billboardy, naše dopravní komunikace jsou lemovány prázdnými hesly a pole jsou osázena stojícími megaboardy. Myslíme si, že je to naprosto neefektivní komunikace s voliči, ale také plýtvání veřejnými prostředky,“ vysvětlil Liška. Veřejnosti podle něj schází osobnosti, které jdou do politiky s pokorou, a proto se hodlají zaměřit na kontakt s voliči.