Inzertní strana s informacemi ze středních Čech v deníku letos vyšla už potřetí. Mezi zprávami se objevilo například, že krajská kontrola nemocnic odkryla nedostatky, hejtman Rath vyrazil se syny na kole, nebo že hejtman pomáhá propuštěným zaměstnancům.

"Vedení kraje ji dává (inzerci) pouze v případě, kdy uzná za vhodné. Podle aktuálnosti témat, jako tomu bylo právě i nyní, kdy se vlastně jednalo o kontrolu brandýské nemocnice," uvedla vedoucí kanceláře středočeského hejtmana Markéta Kubečková.

O těchto důvodech ale pochybuje bývalý hejtman Petr Bendl (ODS): "To je strašně aktuální téma, že hejtman vyrazil se syny na kole. To je opravdu tak důležité, že je potřeba za to dát 230 tisíc korun," řekl ČT.

Jiří Paroubek se v pondělí k záležitosti věci vyjádřil slovy, že podobnou inzerci měly v minulosti i jiné kraje a kauzu označil za "velmi subtilní".

Kampaň kraje a vlády prý nelze srovnávat

Právě ČSSD přitom vloni kritizovala občanské demokraty, když Úřad vlády před podzimními krajskými volbami za státní peníze vydal inzerát v modrých barvách s výčtem úspěchů koaličního kabinetu Mirka Topolánka. "Je to nestoudnost, kterou si dovoluje v autoritativním režimu jen státostrana," prohlásil v září předseda ČSSD Jiří Paroubek. Nyní ČSSD ale podle České televize tvrdí, že aktivity Středočeského kraje a vládní kampaň nelze srovnávat.

Podle ČT využívání kampaní úřadů pro stranickou prezentaci v Česku jen tak neskončí. Politologové tvrdí, že je taková praxe sice na hraně, před volbami k ní ale sahají téměř všechny strany.