Na dotaz ČTK to řekl dosavadní zástupce šéfredaktora deníku Zdeněk Fekar a potvrdil majitel vydavatelství Ivan Kaufmann.

Deníku Inpuls, který se donedávna jmenoval Impuls, vyšlo v sobotu 131. a zároveň poslední číslo. [celá zpráva]

Výpověď znamená, že redaktoři budou zaměstnanci vydavatelství do konce ledna. Kromě mezd za tyto měsíce by měli podle zákona dostat dvouměsíční odstupné. Vydavatelství směřuje do konkurzu, redaktoři proto mají o své příjmy obavy. Nyní zvažují další postup.

Více než dvacítka redaktorů podle Fekara vyjednávala o podmínkách dohody o rozvázání pracovního poměru od pátku a založila také odbory. V poslední fázi jednání požadovali redaktoři vyplacení zářijové mzdy v hotovosti před podpisem dohody. Dále žádali vyplacení mzdy za říjen a odstupného do 20. listopadu s tím, že by platby případně mohly být vypořádány v rámci případného konkurzního řízení.

Vydavatelství dnes podle Kaufmanna naopak zaměstnancům nabídlo výplatu zářijové mzdy v řádném termínu, tedy do 20. října, a peníze za deset říjnových dní, po které redaktoři na deníku před ukončením jeho vydávání pracovali.

Redaktoři původně odmítali před uzavřením dohody opustit pracovní prostory. V pondělí večer ale oznámili, že protesty končí, protože mají příslib dohody. Podle Fekara se ale pondělní Kaufmannův příslib lišil od dnešní verze. Vydavatel koupil podíl v distribuční firmě

Kaufmann oproti tomu řekl, že nemůže zodpovídat za budoucí postup správce konkurzní podstaty, a proto je zářijový plat v řádném termínu plus mzda za deset odpracovaných říjnových dní vše, co může nabídnout. Odmítl také narážky redaktorů na to, že zatímco jeho firma Impuls ČR krachuje, před několika dny koupil třiašedesátiprocentní podíl v distributorovi tisku, firmě Mediaptint. Podle Kaufmanna je nesmysl tyto dvě věci spojovat.

Liší se také verze, jaká část zaměstnanců se s vydavatelstvím nedohodla. Podle Fekara je to většina těch, kteří byli zaměstnaní na plný úvazek či nebyli ve zkušební lhůtě. Podle Kaufmanna se naopak vzbouřila menšina zaměstnanců.

Finanční problémy od května vycházejícího deníku souvisely s nízkým zájmem inzerentů. Nepříznivý vliv na deník měly podle Kaufmanna i soudní spory o jméno. Ty deník vedl s majitelem rádia Impuls, firmou Londa. V důsledku těchto sporů se musel deník Impuls nedávno přejmenovat na Inpuls a hrozila mu další potenciální změna jména. Spolu s deníkem přestal vycházet i druhý titul vydavatelství, týdeník TV program.