"Dojde tím k prodloužení hlavní letní turistické sezóny, z čehož budou na jedné straně profitovat poskytovatelé služeb cestovního ruchu - hoteliéři i cestovní kanceláře, na straně druhé jejich klienti, zejména rodiny s dětmi," uvedl šéf asociace Viliam Sivek. Podle něj se nyní poptávka příliš koncentruje pouze na červenec a srpen.

Novinka má podpořit především tuzemský cestovní ruch a domácí podnikatele. "Krátká sezónnost má dopad nejen na návratnost investic do ubytovacích kapacit a další infrastruktury, ale především do zaměstnanosti v regionech," uvedl místopředseda asociace a šéf Čedoku Miroslav Res.

"Cestovky" se inspirovaly v Německu, kde se období prázdnin různí podle spolkových zemí. Jak uvedla asociace, nápad podporuje ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška. Zveřejněním chce ACK rozpoutat diskusi na toto téma. Není třeba jasné, zda by o prázdninách rozhodovaly kraje libovolně či zda by byly termíny stanoveny direktivně.