Akce se koná v době nedaleké stavby tunelu Blanka, která průjezd Prahou ještě ztěžuje. O havarijním stavu a plánované výměně parovodu ve Veletržní se ví už dlouho, magistrát však předpokládal, že problém ještě není akutní. Původně se měla Veletržní rozkopat až po otevření tunelu Blanka na podzim 2011.

„Veletržní ulice bude úplně uzavřena ve směru do centra, směr z centra bude omezeně průjezdný pro nezbytně nutnou dopravní obsluhu, pro vozidla záchranného systému a vozidla komunálních služeb,“ řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Magistrát počítá s několikadenním kolapsem

Zavřená Veletržní se může stát pro řidiče tichou pastí. Náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS) se domnívá, že zvýšený nápor potrvá zhruba první tři dny uzavírky.

V současnosti komplikuje dopravu v metropoli frézování vozovky mezi Jižní spojkou a Roztyly v místech, kde se z Jižní spojky sjíždí na dálnici D1 a ve směru z ulice 5. května. Na Jižní spojce se v týdnu tvořily kolony dlouhé až 25 kilometrů. [celá zpráva]

Oprava parovodu nesnese odklad

Nutnost opravit parovod ihned ukázaly dva posudky, které si magistrát vyžádal od ČVUT. „V případě, že by se skutečně čekalo až do ukončení prací na tunelu Blanka, došlo by k opravě parovodu ve Veletržní ulici až v zimních měsících. To by pak ale hrozilo desetitisícům Pražanů z Letné a Holešovic, že přijdou o dodávky tepla a teplé vody. Kvůli tomuto riziku tedy dojde k opravě teď, během letních měsíců,” řekl starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS).

Podle Blažka je parovod v takovém stavu, že tématem současné diskuze okolo uzavření Veletržní ulice není, kdy to udělat, ale jak minimalizovat dopady tohoto uzavření na individuální automobilovou dopravu v Praze.

Jednou ze snah, jak problémy snížit, je naplánování začátku uzavírky Veletržní na 11. července. V ten samý den má totiž skončit rekonstrukce na ulici 5. května. Datum znovuotevření Veletržní ulice, kterou denně projede na 25 tisíc automobilů, je stanoveno na 20. srpna odpoledne. Objízdné trasy budou prý dobře vyznačeny a dalším opatřením by podle Ječménka měla být rozsáhlá letáková kampaň. Slibuje informace do schránek domů i na ulicích.

Možné objízdné trasy
východ - západ: Argentinskou ulicí po nábřeží do Letenského tunelu, resp. ulicí Chotkovou
severozápad - východ: Letenským tunelem přes Štefánikův most na pravý břeh Vltavy a na magistrálu
západ - východ: Chotkovou ulicí na levý břeh Vltavy, nebo Letenským tunelem na pravý břeh Vltavy a přes Hlávkův most zpět do Argentinské