Podle Vodrážky volební manažer ČSSD pro eurovolby Karel Březina v minulosti uváděl, že kampaň sociálních demokratů bude stát mírně přes 40 miliónů korun, podle monitoringu, který si nechala zpracovat ODS, by ale měly volební náklady ČSSD přesáhnout 80 miliónů korun.

Analýzy pro ODS zpracovala společnost TNS Media Inteligence, jež se zabývá monitoringem reklamních výdajů. Podle ní stála kampaň sociálních demokratů jen v tištěných médiích 55,5 miliónu korun. Náklady na billboardy a venkovní reklamu, kterou si ČSSD zadala, by podle stejné společnosti měly dosáhnout 25,5 miliónu korun.

Vodrážka prohlásil, že ODS si nechala zpracovat analýzu, protože oznámené náklady občanských i sociálních demokratů na kampaň byly zhruba stejné a pohybovaly se kolem 40 miliónů korun. "Ovšem ten rozdíl v té kampani a v těch nosičích ČSSD, ODS se nám jeví tak masivní a velmi rozdílný, že se nám zdá, že ta čísla, která ČSSD uvádí, opravdu nehrají," řekl.

Tvrdík: Řekli jsme, že prostředky na kampaň navýšíme

Tvrdík prohlásil, že Vodrážka lže. ČSSD podle něj už dříve oznámila, že na kampaň vynaloží více, než původně deklarovaných 40 miliónů korun. Vodrážka se podle něj také mýlil například ohledně ceny celostránkových inzerátů v denním tisku.

Sociální demokraté podle Tvrdíka do měsíce uveřejní, kolik je skutečně kampaň stála.