"Nesouvisí to s krizí, ale se žalostným stavem dopravní infrastruktury," uvedl Onderka. Podle něj navíc hrozí, že se z ČR stane laciný obchvat ve střední Evropě. V této souvislosti připomněl vyšší sazby v Rakousku a Německu.

Další peníze na dopravní stavby chce ČSSD získat také z úvěrů Evropské investiční banky a od soukromých investorů v rámci takzvaných projektů PPP.

Co se týče požadavku odvolání šéfa ČD Petra Žaludy, sociální demokracie jej zdůvodňuje špatným hospodařením drah. Žaluda se údajně staral "jen o platy" a nikoli o transformaci společnosti. Onderka ČD označil za "moloch manažerů ve vysokých funkcích".

Žaluda dříve uvedl, že použil část prostředků z převodu majetku souvisejícího s údržbou kolejí (tři miliardy z 12 miliard korun) na výplatu mezd. Pokud by tak neučinil, nedostali by podle něj zaměstnanci drah několik měsíčních platů.

ČD: Je to předvolební tah

"Z pohledu Českých drah se jedná o osobní předvolební rétoriku pana Onderky obsahující prokazatelně nepravdivé informace," reagovaly na nařčení České dráhy.

Mluvčí Ondřej Kubala odmítl informaci, že by firma neinvestovala do obnovy vozového parku peníze, které vydělala prodejem části podniku. Z dvanácti miliard jich šla na tento účel více než polovina, část dráhy použily i na financování regionální dopravy.