O tom, že se silnice nebude nyní dále stavět, prý nevěděl ani Bendl. „Bylo to jako blesk z čistého nebe,“ přiznal náměstek hejtmana pro dopravu, silniční hospodářství a životní prostředí Miroslav Novák (ČSSD).

„Tato akce se nedostala do balíku projektů, které budou hrazeny z Operačního programu Doprava,“ řekl Novák.

Došlo tak na slova náměstka Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáše Čočka, který už při slavnostním zahájení stavby 25. března brzdil optimismus. „Tato stavba má připravenu projektovou žádost o evropské peníze. Leží na ministerstvu dopravy, a o tom, jestli bude schválena, rozhoduje ministerstvo a následně evropská komise. A  je otázkou, zda tato stavba projde schvalovacím procesem,“ upozorňoval.   

No to si děláte srandu?překvapená starostka Velké Polomi Ludmila Bubeníková (SNK)

Starostové obcí, kterých se stavba dotýká, o pozastavení prací zatím nevědí. „No to si děláte srandu,“ divila se v pátek starostka Velké Polomi Ludmila Bubeníková (SNK)

„Ještě na valné hromadě sdružení (Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 - pozn. red.) všichni mluvili o tom, že peníze budou? Budeme vypadat jako pitomci, protože jeden týden lidem řekneme, že stavba konečně začíná a druhý, že se zastavuje,“ povzdechla si Bubeníková a dodala, že na obchvat obce čekají lidé jak na smilování Boží.

Silnice I/11 spojující Opavu s Ostravou měla být zprovozněna před Vánocemi v roce 2011. Stavba úseku dlouhého 9,75 kilometru má být dokončena ve druhé polovině roku 2012.

Silnice má mít čtyři až pět jízdních pruhů. Její výstavba přijde na 3,6 miliardy, veškeré náklady na stavbu se ale vyšplhají na 5,5 miliardy korun.