"Je to bohužel o financích," vysvětloval šéf dopravních policistů Leoš Tržil na tiskové konferenci. Situace by se ale prý měla zlepšit, protože vláda schválila investici do vodorovného značení ve výši 100 miliónů korun. Ministerstvo ale může dát peníze jen na silnice prvních tříd, o ostatní přechody se musejí postarat kraje a města.

Nejlepší stav přechodů je podle Tržila ve Středočeském kraji. "Pět potřebuje upravit a pět osvětlit," dodal. V Jihomoravském kraji je pak například potřeba upravit 143 přechodů. Pražské přechody se podle šéfa dopravních policistů budou vyhodnocovat samostatně.

Návrhují zrušit přechody a některé nahradit podchody

Dopravní policisté navrhují zrušit na silnicích I. tříd 204 přechodů pro chodce, dalších 127 zrušit a nahradit místem pro přecházení, u 512 provést stavební úpravy, jako jsou například bezpečnostní ochranné ostrůvky, 565 nasvětlit, u 174 upravit dopravní značení, u sedmi naistalovat světelnou signalizaci a jeden nahradit podchodem.

Nebezpečných dopravních přechodů je po celé zemi bohužel víc. Studie dopravních inženýrů prokázala, že jenom na silnicích prvních tříd je na 2000 nedostatků.

Většinou chybí řádné osvětlení, semafor a někde je nutné udělat podchod, jako třeba v Ústí nad Labem. Místnímu přechodu přes čtyřproudou silnici u Masarykovy nemocnice lidé říkají přechod smrti. Jen za poslední 2 roky tady zemřeli při srážce s automobilem 2 lidé a dalších 5 skončilo se zraněním v nemocnici.

Přechody na silnicích II. a III. třídy by měli policisté vyhodnotit na konci dubna.