Stavbaři ale musí řešit problém, který jim dělá zvednutá hladina Dyje. Kromě odstranění původního mostu budou částečně rozebírat také pilíře, na kterých nachystají nové, vyztužené místo pro usazení konstrukce.

„Časový harmonogram máme našponovaný, pokud budeme muset kvůli vodě zastavit práce, bude nejspíš nutné změnit termín dokončení stavebních činností a obnovení provozu,“ řekl Právu vedoucí stavby dotované Evropskou unií Emil Cendelín.

Demontáž mostní konstrukce prvních dvou kolejí pětikolejového mostu je součástí první etapy miliardové investice. Spolu s následnou výstavbou nového mostu potrvá tato fáze tři měsíce, po které je regionální doprava do Rakouska nahrazena autobusy. Podobně, ale jen do 17. března, zaskakuje za osobní vlaky do Znojma silniční doprava mezi Břeclaví a Valticemi. Naopak, po kolejích jezdí beze změn mezistátní expresy do Vídně.

Rozebrnání a stěhování mostní konstrukce:. Rozebrání a stěhování mostní konstrukcefoto: Právo/Milan Vojtek

„Pro cestující je to momentálně trochu menší komfort, musí přejít z vlaku do autobusů, čekajících před nádražím. Nechali jsme jim tam vyhradit zvláštní místo na zastavení, takže nemusí hledat, kde stojí. Celkem jezdí podle potřeby až čtyři autobusy,“ řekl přednosta břeclavského uzlu Rudolf Tuček.

„Nevím, kde se objevila informace, že by měli lidé někde obcházet rozebraný most, já jsem ji nezaznamenal. Nic takového se neděje, jezdíme náhradní autobusovou dopravu z Břeclavi do Valtic ve směru na Znojmo a do Bernhardsthalu ve směru do Rakouska. Cestující nikde nic neobcházejí. A jízdní řád autobusů máme nastaven tak, aby vše stíhaly i v době dopravní zácpy ve městě,“ řekl dopravní náměstek uzlu Zdeněk Krystián.

Jediné, co lidé v Břeclavi obcházejí, je lávka nad řekou v sousedství mostu. Ta je nyní fakticky součástí staveniště a je proto pro lidi uzavřena. Veřejnosti slouží další lávka, vzdálená asi kilometr proti proudu řeky.