Jak řekl, jde o výsledek spolupráce skupiny poslanců ODS a dopravních expertů. "Je doba zralá na změnu dopravních předpisů," řekl Šeich.

Na vybraných úsecích dálnic, kde to dovolí provoz i stav vozovky, by se mohlo jezdit až stošedesátikilometrovou rychlostí. V opačných případech by ji mohlo proměnlivé dopravní značení omezit pod současných 130 kilometrů v hodině, zní jeden z návrhů.

Své návrhy zpracované ve formě novely zákona o provozu na pozemních komunikacích chce předložit Sněmovně tak, aby o nich mohla jednat již na březnové schůzi.

Novela ustanovuje povinnost řidiče mít v lékárničce alespoň jednu nepoužitou a ekologicky nezávadnou detekční trubičku určenou pro jednorázové orientační zjištění alkoholu v dechu. Návrh vzbudil rozruch mimo jiné proto, že poslanec Šejch byl v minulosti přistižen s alkoholem za volantem.

Tester se nelíbí Hovorkovi

Návrh se některým poslancům nelíbí. "Ten, kdo chce řídit, nesmí pít a žádný tester nepotřebuje. Kdo pije a potom riskuje jízdu, ať si koupí celý kufr testerů," domnívá se poslanec Ludvík Hovorka (KDU-ČSL).

Šeich ujišťuje, že nechce nikomu přidělávat další náklady. Jde podle něj hlavně o pomůcku pro lidi, kteří si chtějí zjistit přítomnost alkoholu v krvi.

Za některé přestupky, jako jsou třeba nerozsvícená světla nebo telefonování za jízdy, navrhuje jen pokutu, a nikoli současně trestné body. Řidičům, kteří přišli o řidičský průkaz na déle než jeden rok, navrhuje vynulování trestných bodů.

Šeichovi naměřili 2,4 promile

Novela se dotýká také povinné výbavy vozidel. Šeich i odborník na silniční dopravu Stanislav Huml poukazují na to, že ji předepisuje pouze vyhláška ministerstva dopravy, a nikoli zákon, kterým lze povinnosti ukládat. Chce proto požadavky na povinnou výbavu převést do zákona a upravit ji. Například automobily se speciálními pneumatikami, na kterých se dá jet i po jejich defektu, by už neměly být povinně vybaveny rezervou.

Chce také zabránit řidičům, aby se vymlouvali na to, že vozidlo, které spáchalo přestupek, řídila "osoba blízká". Nově by výlučně u elektronicky zjištěných přestupků hrozila majiteli vozidla pokuta nejvýše 2000 korun. Tu by zaplatil a pak si vše vyřídil s rodinným příslušníkem nebo zaměstnancem firmy. Nebo by mohl podat odpor a úřad by pak zjišťoval například podle fotografie, kdo vůz řídil.

Tento problém řeší již jiná poslanecká novela, kterou se poslanci budou zabývat. Ta ukládá majiteli vozidla povinnost prozradit, kdo ho řídil. Tento postup ale Šeich označuje za protiústavní.

Šeichovi v roce 2006 městští strážníci při dechové zkoušce naměřili 2,4 promile alkoholu. Za jízdu byl potrestán. "Mám svou zkušenost, které velmi lituji, právě proto to může být chápáno jako určitá forma pokání a snaha o zvýšení bezpečnosti na silnicích," komentoval to Šeich v tiskové zprávě.