Nezbytný krok k dosažení tohoto cíle byl učiněn nyní v lednu, kdy se tovární letiště Aero přeměnilo na samostatnou akciovou společnost Letiště Vodochody. Jejím generálním ředitelem se stal Martin Kačur, dosavadní viceprezident Aera a někdejší šéf České správy letišť.

„Podařilo se nám již získat několik důležitých povolení nezbytných pro chod našeho letiště i jeho další rozvoj. Do konce ledna pak zahájíme projednávání studie o vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA,“ sdělil v neděli Kačur.

Jediným akcionářem Letiště Vodochody je Aero, ovládané společností Oakfield ze skupiny Penta. Ta se vlastníkem vodochodské zbrojovky, která je největším výrobcem letecké techniky v ČR, stala v roce 2006.

Výhodou je blízkost dálnice

Předností Vodochod je, že jsou v blízkosti dálnice D8, po níž se budoucí cestující dostanou na okraj hlavního města za pár minut. Je tu i železniční vlečka, takže s dopravou z letiště by neměly být problémy. Ve Vodochodech však nepůjde o žádného giganta, vždyť Ruzyně loni odbavila 12,7 miliónu cestujících.

Aby se projekt druhého letiště pro Prahu a okolí mohl vůbec začít realizovat, bylo nejprve nutné splnit několik základních podmínek. To se podařilo až v závěru loňského roku, kdy Úřad pro civilní letectví vydal povolení vodochodské letiště provozovat. Provozovatel musel tomuto úřadu například garantovat, že letiště bude v mezích své technické způsobilosti přijímat všechna letadla, i pravidelnou provozní dobu.

„Máme už rovněž evropské osvědčení provozovatele služeb řízení letového provozu a souhlas k poskytování všech nezbytných letištních služeb. Dále jsme podepsali dohodu s cizineckou policií a celní správou o způsobu odbavení cestujících,“ informoval Kačur.

Že by Vodochody mohly konkurovat Ruzyni, není proti mysli ani ministerstvu dopravy. To se už dříve vyjádřilo, že podporuje dynamický rozvoj civilního letectví a letištní infrastruktury na území naší republiky.