Článek
"Absolutní výhra v celostátní soutěži nás samozřejmě těší. Je příjemné vidět, že se nám práce daří," řekl ředitel Nemocnice Třinec Zdeněk Jiříček.
Průzkum nemocnic letos proběhl už potřetí. V minulých letech se ale týkal pouze spokojenosti pacientů se zařízením, letos přibyla například spokojenost samotných zaměstnanců.
Pořadí nemocnic | ||
---|---|---|
pořadí | nemocnice | kraj |
1 | Nemocnice Třinec | Moravskoslezský |
2 | Karvinská hornická nemocnice | Moravskoslezský |
3 | Vojenská nemocnice Olomouc | Olomoucký |
4 | Nemocnice Strakonice | Jihočeský |
5 | Všeobecná fakultní nemocnice v Praze | Praha |
6 | Fakultní nemocnice Hradec Králové | Královéhradecký |
7 | Nemocnice Nové Město na Moravě | Vysočina |
8 | Nemocnice na Františku | Praha |
9 | Nemocnice v Ústí nad Orlicí | Pardubický |
10 | Fakultní nemocnice Brno | Jihomoravský |
zdroj: HealthCare |
V hodnocení nemocnic samotnými pacienty se nejlépe umístila nemocnice v Městci Králové na Nymbursku. Druhá je rehabilitační klinika Mediterra a třetí karvinská hornická nemocnice. Pacienti hodnotili chování lékařů a sester a také to, zda jim byl dobře vysvětlen léčebný postup. Ale například i spokojenost s tím, jak nemocnice vypadá a jestli jim chutnalo jídlo.
Hodnocení nemocnic pacienty | ||
---|---|---|
pořadí | nemocnice | kraj |
1. | Nemocnice Městec Králové | Středočeský |
2. | Mediterra -Rehabilitační klinika | Praha |
3. | Karvinská hornická nemocnice | Moravskoslezský |
4. | Nemocnice Milosrdných sester sv. Karla Boromejského | Praha |
5. | Masarykova městská nemocnice Jilemnice | Liberecký |
zdroj: HealthCare |
Lidé většinou kladně odpovídali na dotazy spojené s odbornou stránkou. Osmdesát pět procent lidí tvrdí, že jim lékař srozumitelně vysvětlil svůj postup, 73 % hodnotí reakci lékařů jako rychlou, 64 procent jako kvalitní.
O něco horší už jsou výsledky "nemedicínských" kategorií. Bezpečně se v nemocnici cítí jen necelá polovina lidí. Více než polovina nemá při vyšetření dostatečný pocit intimity, v nemocnici se necítí útulně. Necelých 43 procent lidí odpovědělo, že mělo pocit, "že s nimi personál jedná jako s klientem, který přináší do nemocnice své finance".