U soudu vypovídal ředitel zoo Petr Fejk, který s Cihlářem uzavíral smlouvu o vytvoření loga. Uvedl, že žaloba, kterou výtvarník podal, byla pro zoo překvapením. Cihlář si prý totiž za devět let intenzivní spolupráce na užívání loga ani jednou nestěžoval. "Jeho současné chování považuji za účelovou spekulaci ve snaze získat více peněz," řekl Fejk.

Dodal, že malíř za logo získal 50 tisíc korun, což prý byl v roce 1998 desetinásobek běžných odměn pro výtvarníky.

Cihlář s pražskou zoo spolupracoval devět let. Předloni spolupráci ukončil a loni na jaře na zoo podal žalobu. Zahrada podle něj neoprávněně užívá jeho dílo, a to minimálně od loňského dubna.

Kahle: Cihlář změnil požadavky

Mluvčí zoo Vít Kahle ale tvrdí, že na vytvoření loga měla zahrada s Cihlářem uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou. Podle mluvčího se Cihlář rozhodl přerušit spolupráci sám a pro zoo překvapivě. Výtvarník údajně změnil své finanční požadavky a tuto změnu chtěl uplatnit i zpětně. Cihlář dříve řekl, že v pokračování spolupráce již neviděl příliš velký smysl.

Grafik Cihlář pro podobu loga a plakátů, ukazatelů v zahradě, nápisů a dalších materiálů čerpal ze svých dlouholetých zkušeností s technikou linorytu.

Zoo po jeho odchodu vybrala nového výtvarníka Vladimíra Veselého, jehož díla někteří odborníci kritizovali pro podobnost s pracemi Cihláře. Kahle ale malíře hájil tím, že Veselý používá perokresbu, tedy jinou techniku než Cihlář.