Hlavní obsah

Kontroverzní plakáty ústeckého hejtmana mají pokračování

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ÚSTÍ NAD LABEM

Ústecký hejtman a kandidát ODS v nadcházejících krajských volbách, Jiří Šulc, představil ve středu pokračování kontroverzní billboardové kampaně, kterou v pondělí uvedly plakáty s nápisem "Gádžové makejte, ať se máme líp." Vedle původního sdělení jsou nyní na billboardech nápisy i Stop zneužívání sociálních dávek, Pro peníze do práce, Pro pomoc na úřad.

Foto: Libor Zavoral, ČTK

Ústecký hejtman Jiří Šulc (ODS) na středeční tiskové konferenci.

Článek

Šulc na středeční tiskové konferenci zdůraznil, že provokativní kampaň není zacílena proti žádnému etniku a není rasistická. Kampaň je podle jeho slov zaměřena proti zneužívání sociálních dávek.

Proti kampani se počátkem týdne zvedla vlna odporu ze strany opozice. Jaroslav Foldyna a Oldřich Bubeníček, krajští lídři ČSSD a KSČM, řekli, že k podobné kampani se ODS podle nich uchyluje proto, že již nemá voličům co nabídnout. "Jiří Šulc vsadil na poslední věc, která mu zbývá. Brnká na strunu xenofobie," prohlásil Foldyna. Billboardy se začala zabývat i policie.

:. Detail původní verze plakátu.foto: Právo/Šárka Tonarová

Šulc se brání tím, že se jako hejtman problematikou zneužívání dávek zabývá dlouhodobě. Nápis si prý navíc vypůjčil ze zdi jednoho z litvínovských domů. Plakáty navíc podle Šulcových slov zůstaly pouze v lokalitách, kde se sociální dávky nejvíce zneužívají.

Ve středu připomněl zavedení výplaty části sociálních dávek prostřednictvím stravenek v Litvínově od března letošního roku. Tvrdí, že bylo velmi účinné, protože zatímco v březnu se ve městě vyplatilo přes pět miliónů korun na sociálních dávkách, na konci srpna to bylo téměř o dva milióny méně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám