V počtu cestujících vlaky pražské integrované dopravy jednoznačně vede Masarykovo nádraží - denně na něj 34 000 lidí z příměstských spojů. Hlavní nádraží pro příměstskou dopravu využívá téměř 18 000 lidí, smíchovské bezmála 10 000. Čtvrtým nejvyužívanějším je Radotín, který je směrem do Poberounní zároveň poslední stanicí, do které mohou lidé dojet na šestadvacetikorunovou jízdenku na MHD.

Ve špičce jezdí vlaky z Radotína na Smíchov čtyřikrát až pětkrát do hodiny, přičemž cesta trvá do deseti minut. Na Hlavní nádraží se lidé dostanou za 18 minut.

Intervaly budou kratší, vzniknout by mohly i nové zastávky

Většímu využití železnice v Praze by měly pomoci kratší intervaly na současných tratích a vytvoření nových zastávek a přestupních terminálů. Už od prosincového jízdního řádu se zkrátí intervaly vlaků například do Kladna, Nučic nebo Rudné. Podle společnosti Ropid se v budoucnu plánuje zřízení stanic Karlín a Zahradní město, vzniknout by mohla také zastávka Eden v blízkosti nového stadionu Slavie nebo Kačerov na trase do Zbraslavi a Vraného nad Vltavou.

Změny v Pražské integrované dopravě na linkách S

S1
Praha–Kolín

V úseku Praha–Úvaly pojedou vlaky celodenně a celotýdenně každých 30 minut.

S2
Praha–Lysá nad Labem

Mezi Prahou a Lysou nad Labem bude zkrácen interval na 30 minut v pracovní dny dopoledne a částečně také ve večerních hodinách. Návazná linka z Lysé nad Labem do Milovic bude nově označena jako linka S22.

S3
Praha–Tišice

Vlaky budou vedeny v pravidelných intervalech a v pracovní dny pojedou každou hodinu, o víkendu pak každé dvě hodiny. Do Pražské integrované dopravy budou zapojeny i nadále všechny rychlíky na této trati, které budou označeny jako linka R3.

S4
Praha–Kralupy nad Vltavou

Provoz linky S41 spojující Libeň a Roztoky u Prahy bude o několik spojů navýšen. Rychlíky zařazené do Pražské integrované dopravy budou v úseku Praha– Kralupy nad Vltavou nově označeny jako linka R4.

S5
Praha–Kladno

Vlaky budou provozovány podobně jako na hlavních tratích v pravidelných intervalech. Osobní vlaky pojedou každou hodinu, od 7 do 21 hodin pojedou každou hodinu také zrychlené vlaky, které budou z Kladna pokračovat do Rakovníka nebo Kladna-Ostrovce. Tyto vlaky budou označeny jako nová linka R5

S6
Praha–Loděnice

Bude posílen provoz mezi Prahou-Smíchovem a Nučicemi. Ve špičkách pracovního dne zde vlaky pojedou v intervalu 30 minut, tedy dvakrát častěji než dosud.

S7
Praha–Beroun

Do Řevnic pojedou vlaky téměř po celý den v intervalu 30 minut, ve špičkách pracovního dne až 15 minut. Posílena bude i doprava mezi Hlavním nádražím a Radotínem, kde ve směru do centra města pojedou vlaky v ranních hodinách pracovního dne každých 10 minut.
S8 Praha–Čerčany/Dobříš
Většina vlaků bude muset i nadále končit, resp. začínat ve stanici Praha-Vršovice. Číslo S8 ponesou pouze vlaky jedoucí do Čerčan, zatímco vlaky směřující do Dobříše budou nově označeny číslem S80.

S9
Praha–Benešov u Prahy

Vznikne nová železniční linka S29, která spojí Prahu-Vysočany, Hlavní nádraží a Strančice. Osobní vlaky mezi Prahou a Strančicemi pojedou ve špičkách pracovního dne každých 15 minut, v ostatních obdobích dne dvakrát za hodinu.
Zdroj: Ropid
Změny budou platné od zavedení nového jízdního řádu v polovině prosince

Ropid v příštích dvou letech počítá také se zavedením dvou průjezdných linek, které budou projíždět přes Hlavní nádraží. První bude spojovat Lysou nad Labem, Vysočany, Říčany a Strančice, druhá povede z Řevnic přes Černošice a Radotín do Libně, Úval a České Brodu.

Pražskou železnici čeká rovněž řada rekonstrukcí. Opravy si vyžádá trať mezi Hlavním nádražím a Hostivaří, která navazuje na koridor do Českých Budějovic, a trať na Smíchov, z které byl dosud opraven jen úsek ve vinohradském tunelu.