Zatímco ještě před měsícem věštil, že do dvou let nádraží zanikne a na jeho místě vyroste nové městské centrum a rozhodně tam nebude železniční muzeum, dnes se k tomu moc nezná.

"Chtěl bych tyto mýty vyvrátit,“ řekl dokonce. "Nic nerušíme. Praha má, stejně jako České dráhy, naopak zájem rozvíjet železniční dopravu ve městě. Je součástí integrované hromadné dopravy a má se vyvíjet do podoby jakéhosi s-bahnu, který by nejen propojoval město s okolím, ale také převzal ještě větší díl dopravy městské,“ řekl radní.

Záměr zrušit "Masaryčku" vyvolal odpor

Aféra okolo nádraží nastala poté, co rada schválila zadání změny územního plánu, která by umožnila v prostorách nádraží jiné než drážní využití. V reakci na to se ozvali středočeští starostové a uspořádali podpisovou akci proti zrušení nádraží. Tento způsob řešení nazval Langmajer hledáním černého kocoura v temné komoře.

"Nesáhli k tomu, aby se spojili se mnou nebo s útvarem rozvoje města,“ řekl. Petice je podle něho součástí předvolebního boje.

Langmajer počátkem srpna mimo jiné tvrdil, že s "Masaryčkou" už město pro vlaky nepočítá, protože všechny budou jezdit na Hlavní nádraží. Ředitel odboru nemovitostních projektů Českých drah Karel Tabery v pondělí potvrdil, že podle dlouhodobého vývoje by se mohla doprava z Masarykova nádraží skutečně přesunout do terminálu pod Hlavním nádražím, ale až tak za čtyřicet let.

Ve hře je ale ještě jedna varianta. Z Karlína by přes Masarykovo nádraží vedl železniční tunel až na Smíchov.

Další rozvoj nádraží se podle Taberyho uskuteční ve dvou časových horizontech. V krátkodobém a střednědobém železniční doprava zůstane, ale zúží se rozsah kolejiště.

Developer, společnost Masaryk Station Development, by měl postavit nové objekty v místech, kde jsou dnes nepoužívané koleje.