V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.

Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.

Pracovníci státního odborného dozoru se při prověřování stanic nejčastěji setkávají s tím, že STK neprovede všechny předepsané úkony nebo její pracovníci správně neposoudí skutečný stav vozu. Do provozu se tak dostávají omlazené vozy, auta s pozměněnými identifikátory či jinými motory nebo vozy jejichž technický stav může znamenat hrozbu pro ostatní účastníky provozu. Podvody často doprovází snahu o přihlášení dovážených ojetin, kterých bylo loni i kvůli toleranci některých STK přihlášeno rekordních 213 000 vozů z druhé ruky.

Celkem v tuzemsku funguje přes 330 STK a ministerstvo jich loni zkontrolovalo 52. Loni kvůli vážným nedostatkům uzavřelo STK v Rakovníku, Mostě a Drásově.

Na pravidelné technické prohlídky v akreditovaných STK musejí majitelé s osobním autem nejpozději čtyři roky po pořízení nového vozu a pak každé dva roky. Při prohlídkách technici mimo jiné kontrolují účinnost brzd, seřízení světel, funkčnost podvozku a řízení, stav pneumatik, fungování elektrických přístrojů nebo úniky oleje.