Hlavní obsah

Konec podvodů na STK. Ministerstvo zavádí elektronickou kontrolu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Od září ministerstvo dopravy spustí naostro provoz centrálního elektronického dohledu nad Stanicemi technické kontroly (STK). Chce tak zamezit podvodům, při kterých se do silničního provozu dostávají vozidla, která nevyhovují technickým podmínkám. Uvedl to mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Článek

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.Pracovníci státního odborného dozoru se při prověřování stanic nejčastěji setkávají s tím, že STK neprovede všechny předepsané úkony nebo její pracovníci správně neposoudí skutečný stav vozu. Do provozu se tak dostávají omlazené vozy, auta s pozměněnými identifikátory či jinými motory nebo vozy jejichž technický stav může znamenat hrozbu pro ostatní účastníky provozu. Podvody často doprovází snahu o přihlášení dovážených ojetin, kterých bylo loni i kvůli toleranci některých STK přihlášeno rekordních 213 000 vozů z druhé ruky.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.Pracovníci státního odborného dozoru se při prověřování stanic nejčastěji setkávají s tím, že STK neprovede všechny předepsané úkony nebo její pracovníci správně neposoudí skutečný stav vozu. Do provozu se tak dostávají omlazené vozy, auta s pozměněnými identifikátory či jinými motory nebo vozy jejichž technický stav může znamenat hrozbu pro ostatní účastníky provozu. Podvody často doprovází snahu o přihlášení dovážených ojetin, kterých bylo loni i kvůli toleranci některých STK přihlášeno rekordních 213 000 vozů z druhé ruky.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.Pracovníci státního odborného dozoru se při prověřování stanic nejčastěji setkávají s tím, že STK neprovede všechny předepsané úkony nebo její pracovníci správně neposoudí skutečný stav vozu. Do provozu se tak dostávají omlazené vozy, auta s pozměněnými identifikátory či jinými motory nebo vozy jejichž technický stav může znamenat hrozbu pro ostatní účastníky provozu. Podvody často doprovází snahu o přihlášení dovážených ojetin, kterých bylo loni i kvůli toleranci některých STK přihlášeno rekordních 213 000 vozů z druhé ruky.Celkem v tuzemsku funguje přes 330 STK a ministerstvo jich loni zkontrolovalo 52. Loni kvůli vážným nedostatkům uzavřelo STK v Rakovníku, Mostě a Drásově.

V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.Pracovníci státního odborného dozoru se při prověřování stanic nejčastěji setkávají s tím, že STK neprovede všechny předepsané úkony nebo její pracovníci správně neposoudí skutečný stav vozu. Do provozu se tak dostávají omlazené vozy, auta s pozměněnými identifikátory či jinými motory nebo vozy jejichž technický stav může znamenat hrozbu pro ostatní účastníky provozu. Podvody často doprovází snahu o přihlášení dovážených ojetin, kterých bylo loni i kvůli toleranci některých STK přihlášeno rekordních 213 000 vozů z druhé ruky.Celkem v tuzemsku funguje přes 330 STK a ministerstvo jich loni zkontrolovalo 52. Loni kvůli vážným nedostatkům uzavřelo STK v Rakovníku, Mostě a Drásově.

Na pravidelné technické prohlídky v akreditovaných STK musejí majitelé s osobním autem nejpozději čtyři roky po pořízení nového vozu a pak každé dva roky. Při prohlídkách technici mimo jiné kontrolují účinnost brzd, seřízení světel, funkčnost podvozku a řízení, stav pneumatik, fungování elektrických přístrojů nebo úniky oleje.

Reklama

Výběr článků

Načítám