Článek
U Česka jsou zatím hodnoceny pouze hlavní cesty, tedy dálnice a silnice první třídy. Při výpočtu rizik na jednotlivých cestách a při jejich začlenění do pětistupňové klasifikace se bere v potaz počet mrtvých na jeden kilometr a také povrch cesty či počet aut, který tudy projede za den.
Možnost vážného zranění či smrti na vysoce rizikové cestě je desetkrát vyšší, než u nízkorizikové silnice. Na mapě od EuroRAPu se v Česku jen výjimečně objeví cesty s nízkým rizikem havárie (vybarveny zeleně): najdeme je jen okolo Plzně, Brna a Ostravy.
V porovnání s Českem vypadá i vášnivá Itálie jako oáza míru: téměř polovina sledovaných cest tu má zelenou barvu. Ještě bezpečnější je Nizozemsko, Rakousko a Švédsko: tam se téměř nevyskytují vysoce rizikové úseky a většina silnic je označena zelenou.
Vysoce rizikové cesty naopak převládají na západě Slovenska. Velká část českých silnic s nízkým až středním rizikem vychází z Prahy a z Brna - patří k nim i dálnice D1, která jinak nemá mezi řidiči příliš dobrou pověst.
Většina cest v Česku však spadá do kategorie středně až vysoce rizikových.
Na mapu ve velkém rozlišení se můžete podívat ZDE