„Velmi často se stane, že řidič auta motorku přehlédne a například jí nedá přednost. To může mít pro člověka na motorce tragické následky,“ řekl Právu Jaroslav Ducháček ze serveru motorkari.cz.

Sám ale přiznává, že za některá přehlednutí si můžou motorkáři sami: „Bohužel, někteří z nás jezdí takovou rychlostí, že je řidič auta prostě nemůže vidět, a i když nedal přednost, nemůže za to.“

Víc motorek, víc nehod

Z motorek se stává móda a koupit silný stroj si může dovolit stále víc a víc lidí. „Motorek je na silnicích čím dál víc, a proto přibývá i nehod,“ uvedl Ducháček. Nejčastěji bourají a také umírají mladí lidé ve věku mezi 20 a 30 lety.

„Jezdí na supersportech, což jsou kapotované motorky určené pro jízdu na okruzích. Je ještě možné se s nimi projet na dálnici, ale jízda ve městech je na nich problematická,“ vysvětlil Ducháček. Podle něj chybí mladým jezdcům zkušenosti, nejvíce nehod se jim totiž stane během prvních dvou let jízd. „Často jsou to kluci, kterým koupí silnou motorku rodiče. Jenomže oni třeba předtím neměli nějaký slabší stroj a nejsou vyježdění. Proto dělají chyby,“ podotkl.

Hlavní příčinou havárií motorek je jízda nepřiměřenou rychlostí. Největší nebezpečí znamenají automobily. Motorkáři jsou daleko méně chráněni a střet s vozem pro ně znamená velký problém. Ochranné prvky, jako jsou helma, chránič páteře nebo kombinéza, pomáhají nejvíc tehdy, když motorkář po pádu klouže. Jakmile narazí do pevné překážky, hrozí těžké zranění i smrt.