Článek
Dopravní expert Stanislav Huml se tak přidává na stranu těch, kteří by povolili práci takzvaných agentů-provokatérů, kteří by měli možnost odhalovat korupci například nabízením úplatků.
Čtenáři se ptali také na zvýšení rychlosti na dálnicích , které navrhují bněkteří poslanci ODS. "Je to trochu populistické a rizikové. Povolí se 150 a bude se jezdit 180," odpověděl Huml.
Stanislav Huml také odpovídal na dotazy, které se týkaly častého zneužívání takzvané blízké osoby ze strany řidičů. "Řešením je holandský model, kde je odpovědnost na majiteli vozidla. Posílají mu rovnou rozhodnutí o pokutě a on si to v rodině nebo firmě sám vyřídí s hříšníkem. Samozřejmě se nedávají trestné body," uvedl Huml.
Ministerstvo dopravy chce z nového zákona o provozu na pozemních komunikacích sporný paragraf o takzvané osobě blízké vypustit.
Podle Humla bodový systém funguje, ale dnes je ještě brzy, aby se jeho výsledky daly hodnotit. "Stále si myslím, že bodový systém jako takový má ambice dlohodobě počet mrtvých na silnici opravdu snížit. Hodnotíme jej stále ještě v době, kdy jeho účinnost plně nenastala."