Hlavní obsah

Ministerstvo dá 150 miliónů na reklamy o mrtvých na silnicích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA
Aktualizováno

Ministerstvo dopravy (MD) vypsalo tendr na zhotovení odstrašující propagační kampaně, která má zvýšit bezpečnost na silnicích. Za akci, jejíž stěžejní částí budou televizní spoty, hodlá úřad utratit 150 milionů korun. Kampaň je součástí vládního tažení za snížení počtu mrtvých na českých silnicích.

Foto: Jaroslav Švehla, Právo

Akce se zaměří mj. na dodržování rychlosti spojené s agresivitou řidičů.

Článek

"Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky," řekl mluvčí MD Karel Hanzelka. Celá propagační akce začne v polovině letošního roku a potrvá do roku 2010.

Zaměří se na dodržování rychlosti spojené s agresivitou řidičů, na používání dětských autosedaček a bezpečnostních pásů a na alkohol za volantem. Kampaň má upozornit na to, že porušování předpisů je nemorální.

Ministerstvo se inspirovalo v zahraničí, především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. Autoři takových plakátů si neberou servítky vůči těm, kteří porušují pravidla. "Když před jízdou piješ, tak jsi strašný idiot," hlásají například plakáty u silnic v Austrálii.

:. Belgická kampaň pro bezpečnost na silnicích - pásy

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám