Hlavní obsah

Schwarzenbergovi reklama nevadí. Ať jdou všichni do prčic, říká

Právo, Novinky, ČTK, Jitka Götzová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Zatímco arbitrážní komise Rady pro reklamu je přesvědčena, že reklama na energetický nápoj s fotografií klimbajícího ministra zahraničí Karla Schwarzenberga má být stažena, hlavní aktér chce občanům dopřát legraci. „Ať mají lidi srandu, já jim to přeji,“ reagoval v úterý pro Právo Schwarzenberg.

Foto: Peška Stanislav, ČTK

Reklamní billboard zachycující ministra během nedávné volby prezidenta republiky

Článek

Na otázku, zda tedy firma Tecfood nemá stahovat reklamní kampaň, prohlásil: „Nemá. Opravdu, ať jdou všichni do prčic.“ Zároveň poznamenal, že má teď jiné problémy.

Komise dospěla k závěru, že billboard zachycující šéfa diplomacie při volbě prezidenta a heslo „Vydržíte déle“ porušuje etický kodex reklamy.

Firma reklamu nakonec stáhne

Společnost Tecfood reklamu nakonec stáhne. Ve středu to řekl marketingový ředitel firmy Jaroslav Dostalík s tím, že s výrokem komise nesouhlasí. Žádost rady se přímo dotýká i šiřitelů kampaně, na kterých je kampaň ´závislá´, proto nezbývá, než v rámci dobrých vztahů se šiřiteli reklamy žádosti vyhovět, uvedl Dostalík.

Dostalík však dodal, že firma nemůže souhlasit s tím, že by reklama na energetický nápoj byla neetická, neslušná, nečestná a nepravdivá, natož že by ohrožovala dobré jméno reklamy jako takové. V reklamě se podle něj velmi často pracuje s nadsázkou a je pouze věcí úhlu pohledu, kde začíná a končí hranice etiky.

"V našem případě to nejlépe vyjadřuje postoj pana ministra Schwarzenberga. Pan ministr ukázal nadhled a smysl pro humor na české politické scéně prakticky nevídaný. A nesnaží se z dané situace vytlouci politický kapitál," podotkl Dostalík.

„Má smysl pro humor, přejeme zotavení“

Firma Tecfood na své webové stránce v úterý argumentovala, že nejde ani tak o vtip na účet ministra jako spíš o komentář k celé politické scéně a k tomu, jak se prezentovala během volby. „Politici sehráli před očima veřejnosti otřesné divadlo, které běžný občan nemohl nijak ovlivnit. Jediné, co lidem zbylo, je možnost dělat si z politiků legraci,“ uvedla firma.

Zároveň odmítá, že načasování kampaně souvisí s hospitalizací šéfa diplomacie: „Karlu Schwarzenbergovi, který je oproti většině českých politiků obdařen nadhledem a smyslem pro humor, přejeme brzké zotavení. A věříme, že v politice vydrží co nejdéle.“

Ministerstvo zahraničí již dříve uvedlo, že považuje reklamu za klamavou. „Pan ministr nespí, ale přemýšlí,“ řekla tehdy mluvčí ministerstva Zuzana Opletalová.

Schwarzenberg se z nemocnice nechal slyšet, že billboardem baví zdravotnický personál. Po prezidentské volbě na Hradě řekl, že u projevů obou kandidátů ve Španělském sále „s úctou usnul“.

Ministra zahraničích věcí Karla Schwarzenberga dlouhé debaty o způsobu volby prezidenta unavily. A nejen jej. Foto z volby prezidenta.foto: Právo/Milan Malíček

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám