Článek
Všem třem částem reformy je podle šéfa ústavních soudců společný návrh na zrušení z procedurálních důvodů, tedy proto, že způsob, jakým byl tento zákon přijat, odporuje ústavnímu pořádku.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou. Většina soudců sice vyjádřila k formě zákona výhrady, v nálezu kritizovala politickou kulturu, jež provázela projednávání zákona, ale normu nezrušila, protože prý nebyla přijata svévolně - navzdory pochybnostem.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou. Většina soudců sice vyjádřila k formě zákona výhrady, v nálezu kritizovala politickou kulturu, jež provázela projednávání zákona, ale normu nezrušila, protože prý nebyla přijata svévolně - navzdory pochybnostem.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou. Většina soudců sice vyjádřila k formě zákona výhrady, v nálezu kritizovala politickou kulturu, jež provázela projednávání zákona, ale normu nezrušila, protože prý nebyla přijata svévolně - navzdory pochybnostem. Další dvě části reformy se týkají změn ve zdravotnictví a sociální sféře. Podle Rychetského by mohlo dojít k rozhodnutí o druhé části reformy v průběhu března, nebo nejpozději v polovině dubna.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou. Většina soudců sice vyjádřila k formě zákona výhrady, v nálezu kritizovala politickou kulturu, jež provázela projednávání zákona, ale normu nezrušila, protože prý nebyla přijata svévolně - navzdory pochybnostem. Další dvě části reformy se týkají změn ve zdravotnictví a sociální sféře. Podle Rychetského by mohlo dojít k rozhodnutí o druhé části reformy v průběhu března, nebo nejpozději v polovině dubna.
"Tím, že jsme v té prvé části, že Ústavní soud zamítl ten návrh, tím samozřejmě předvídá, že z procesních důvodů nemůže jako celek zrušit ty dvě zbývající části," řekl Rychetský s tím, že sice není nepsanou povinností soudců hlasovat stále stejně, je ale velmi pravděpodobné, že tomu tak bude.Na reformu si stěžovala ČSSD a KSČM. Opozici vadilo, že reforma se projednávala jako balík zákonů, které spolu příliš nesouvisely.Na konci ledna soud rozhodl, že změny daňového systému, které zavedla reforma veřejných financí, nebyly přijaty v rozporu s českou Ústavou. Většina soudců sice vyjádřila k formě zákona výhrady, v nálezu kritizovala politickou kulturu, jež provázela projednávání zákona, ale normu nezrušila, protože prý nebyla přijata svévolně - navzdory pochybnostem. Další dvě části reformy se týkají změn ve zdravotnictví a sociální sféře. Podle Rychetského by mohlo dojít k rozhodnutí o druhé části reformy v průběhu března, nebo nejpozději v polovině dubna.