Článek
„Řídil jsem služební oktávii, kterou mám ze Senátu k dispozici, a blížil jsem se ke křižovatce za felícií. Paralelně přijížděl autobus a lidé začali přebíhat v mylné představě, že mají absolutní přednost. Řidič přede mnou stačil zabrzdit, já už jen strhnout volant na stranu, abych do něj nevletěl přímo,“ vysvětloval včera Právu Sobotka.
Podle svých slov nevyužil své senátorské imunity. „Byl jsem standardní účastník nehody, ale hlavně viník karambolu. Ve správním řízení zaplatím pokutu, která bude vystavena, a stejně tak přijdu o body,“ uvedl šéf Senátu. Podle něj policie na místě odhadla, že škoda na felícii je kolem 25 tisíc a u oktávie asi 45 tisíc korun.
Podle svých slov nevyužil své senátorské imunity. „Byl jsem standardní účastník nehody, ale hlavně viník karambolu. Ve správním řízení zaplatím pokutu, která bude vystavena, a stejně tak přijdu o body,“ uvedl šéf Senátu. Podle něj policie na místě odhadla, že škoda na felícii je kolem 25 tisíc a u oktávie asi 45 tisíc korun.
Podle svých slov nevyužil své senátorské imunity. „Byl jsem standardní účastník nehody, ale hlavně viník karambolu. Ve správním řízení zaplatím pokutu, která bude vystavena, a stejně tak přijdu o body,“ uvedl šéf Senátu. Podle něj policie na místě odhadla, že škoda na felícii je kolem 25 tisíc a u oktávie asi 45 tisíc korun.Body zůstanou
Šéf Senátu však o body nepříjde, protože nedodržení bezpečné vzdálenosti, stejně jako například nevěnování se řízení nepatří mezi přestupky, za něž jsou řidiči trestáni odejmutím bodů. "Je to jedna ze slabin bodového systému," uvedl pro Právo mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Sobotka má z titulu druhého nejvyššího ústavní činitele v zemi k dispozici BMW s řidičem a také služební oktávii, pro soukromé účely. „Protože jsme měli (s manželkou) plné auto zavazadel a nevešli bychom se do služebního auta, jel jsem do Harrachova oktávii,“ vysvětloval, proč nejel BMW.