Podle informací Práva by se měla sankce u obrněnců pohybovat okolo pěti miliónů korun měsíčně. Důvodem je, že obrana nalezla při kontrolních zkouškách řadu nesrovnalostí a žádá je odstranit. Rakouskému výrobci se to včas nezdařilo.

„Jednáme podle smluvních podmínek. Penále je citelné, aby výrobce motivovalo k co nejrychlejšímu dodání,“ řekl Právu mluvčí obrany Andrej Čírtek. Přesnou výši nechtěl sdělit, protože je prý obchodním tajemstvím. Podle některých poslanců je penále příliš malé. „Myslím si, že sankce vzhledem k velikosti kontraktu, který byl jeden z největších, které udělala česká armáda za poslední dobu, jsou velmi malé,“ řekl Právu poslanec ODS Michael Hrbata.

Podle Steyru nejsou za zpoždění zodpovědní sami, svůj díl nesou podle mediálního zástupce výrobce Jana Piskáčka i čeští subdodavatelé, kteří se podstatnou měrou podílejí na výrobě. „Pokud bude zcela jasné, že za nesrovnalosti je odpovědný některý z dodavatelů, bude se muset podílet i na placení sankcí,“ řekl Právu Piskáček.

Náměstek obrany Jaroslav Kopřiva před měsícem poslancům řekl, že transportéry při armádních kontrolních zkouškách nevyhověly ve 24 bodech z 93. Podle Piskáčka je velká většina z nich již odstraněna. Jak dlouho bude trvat odstranění všech problémů, ale nedokázal říci. Celkem by měli vojáci dostat 199 vozů v hodnotě přes 20 miliard korun.