Stejná situace je i na ostatních šumavských silnicích. Cestáři proto radí řidičům, aby, pokud nemusejí, do hor raději nevyjížděli.

"Problémy na silnici R4 byly, kamióny stály třeba u Kubovy Huti, vždy ale jen chvíli. Ráno přestalo sněžit, fouká ale silný vítr," uvedl dispečer vimperských cestářů. Podle něj připadlo od neděle na Šumavě až půl metru čerstvého sněhu.

Silný nárazový vítr fouká rovněž na Prachaticku. Vytváří sněhové jazyky a závěje. Kde cestáři sypou drť, je na silnicích uježděná vrstva sněhu do pěti centimetrů. Místy je zledovatělá. Silničáři i policisté proto všude radí maximální opatrnost. Problémy mohou motoristy čekat i v jiných jihočeských oblastech.

Na Českokrumlovsku a ve vyšších místech Táborska hrozí rovněž sněhové jazyky. Řidiči by proto do těchto oblastí neměli jezdit bez řetězů. Problémy mohou mít ale i v níže položených místech.

Na Pardubicku se tvoří jazyky

V Pardubickém kraji v noci na úterý připadl nový sníh a od středních poloh se na vozovkách tvoří sněhové jazyky, místy se objevují zledovatělé vrstvy.

Všechny silnice druhé a třetí třídy pokrývá slabě ujetý sníh, který silničáři posypali. Od středních poloh v otevřených úsecích na Chrudimsku, Svitavsku a Orlickoústecku se tvoří vlivem silného větru sněhové jazyky.

Na Karlovarsku sníh v noci komplikoval dopravu

V Karlovarském kraji napadalo během noci na úterý několik centimetrů sněhu a teplota se pohybovala od nuly po čtyři stupně pod bodem mrazu. Silný vítr a sněžení místy značně komplikovaly dopravu. Všechny silnice v regionu jsou ale ráno sjízdné.

Na většině komunikací ovšem leží různě vysoká vrstva sněhu. Nejsložitější situace byla během noci na Tepelsku, kde se kvůli silnému větru tvořily sněhové jazyky a závěje. Technika silničářů byla proto nasazena téměř nepřetržitě.

Na Královéhradecku připadlo až pět centimetrů

V Královéhradeckém kraji připadlo v noci na úterý až pět centimetrů sněhu, například na Trutnovsku a Náchodsku stále sněží.

Silnice v kraji jsou se zvýšenou opatrností sjízdné, motoristé by měli být opatrní především ve vyšších polohách kraje, kde na vozovkách zůstává vrstva ujetého sněhu.