Záchranná služba by tím měla ušetřit zhruba 14 milionů korun ročně. Propuštěny by měly být asi tři desítky zaměstnanců této městské příspěvkové organizace. Očekává se také příjem asi 660.000 korun za prodej vozidel, která už nebudou potřebná.

V Praze zajišťují převozy nemocných a raněných lidí zhruba dvě desítky soukromých společností. Pražská záchranná služba má na této dopravě ani ne desetiprocentní podíl. Většinu tvoří ztrátové převozy, o které nemají jiné organizace zájem, například na krátké vzdálenosti.

Podle ředitele motolské nemocnice Miroslava Ludvíka (ČSSD) si lidé zvykli na komfort, že když jsou propuštěni z nemocnice, odveze je domů sanitka. V jiných státech jim personál zavolá například taxi. Pacienty podle něho změna překvapí. Ludvík však uvedl, že pojišťovna platí při těchto převozech asi 17 korun za kilometr.

"V jiných krajích se to vyplatí, v Praze ne," řekl. V metropoli se totiž jezdí na krátké vzdálenosti. Nic dramatického neočekává vzhledem k podílu pražské záchranné služby na převozech radní Milan Pešák (ODS).

"Záchranka má prioritu, a tou je záchrana života," zdůraznil.