PR agentura má pomoci například s organizací informačního turné po republice, s kontaktováním novinářů a vydáním osvětové brožurky.

Vybraná firma bude spolupracovat s Klvaňovým tříčlenným týmem. Kampaň však nebude levnou záležitostí. Podle Klvani celkový rozpočet na kampaň není ještě hotov, měl by se ale pohybovat mezi 12 až 15 milióny korun. Klvaňa minulý týden předpokládal, že za služby profesionální agentury vláda zaplatí 1,7 miliónu korun.

Opoziční ČSSD kritizuje už samotný princip jmenování vládního koordinátora pro komunikaci. Její předseda Paroubek prohlásil, že starostové obcí v blízkosti radaru čekají, že s nimi bude hovořit někdo z vlády.

"Vláda nekomunikuje, nastrkuje za sebe pana Klvaňu, který nemá ani tu slušnost, aby přestal být marketingovým zástupcem tabákové firmy British American Tobacco," dodal Paroubek.

Agentura garantuje neutrální postoj informační kampaně

Ředitel AMI Communication Milan Hejl samozřejmě postup vlády hájil a řekl, že u takhle podstatného tématu je postup vlády správný. "Je to běžné i v zahraničí," zdůraznil. Hejl podotkl, že agentura nebude mluvčím vlády ve věcech radaru a nebude vstupovat mezi vládu a občany.

"Cílem kampaně není přesvědčit o radaru, ale cílem je zajistit to, aby každý měl dost informací," doplnil Hejl.

Vláda v současnosti vyjednává s Američany o vybudování protiraketového radaru v Česku, konečné rozhodnutí, zda radar na českém území bude, padne příští rok. Veřejnost není záměru nakloněna. Vláda proto chystá k věci osvětu; informační kampaň týkající se radaru má začít tento měsíc.