Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka potvrdil, že novela zákona o vnitrozemské plavbě počítá s ročním poplatkem 50 000 korun za lokalitu pro provoz skútrů. Peníze by směřovaly do obecního rozpočtu. Z pohledu ministerstva dopravy podle Hanzelky majitelé skútrů užívají vodní cestu, a měli by za ni tedy platit, stejně jako se platí například za železniční či silniční cestu.

"Zákonem zaniknou veškeré veřejné vodní úseky pro provoz vodních skútrů," uvedla Česká sportovní asociace vodních skútrů v prohlášení. Připravovaná novela vodního zákona podle sdružení podmiňuje provozování vodní tratě "finančními odvody vysokých částek" a vlastnictvím živnostenského listu. Sdružení uživatelů vodních skútrů tvrdí, že v okolních státech je mnohem volnější režim pro plavbu a Česká republika by se měla přiblížit režimu, který funguje v Evropské unii.

Hanzelka ale namítá, že majitelů skútrů jsou pouze desítky nebo možná stovky a celá řada dalších lidí si naopak stěžuje na to, že je skútry omezují. Mluvčí navíc zdůraznil, že jde o první verzi návrhu, kterou teprve čeká meziresortní připomínkové řízení a další dlouhá cesta ke schválení, takže v příštím roce novela ještě platit nebude.

Záměrem ministerstva dopravy je podle Hanzelky převést pravomoc při rozhodování o vodních skútrech na obce.

Ministr dopravy Aleš Řebíček nedávno podepsal vyhlášku, která ruší zákaz letní plavby vodních skútrů. Jejich majitelé ale ani po jejím zrušení nemohou jezdit všude. V současnosti je v České republice vytyčeno sedm zón pro provoz vodních skútrů, z nichž většina je na území Čech.