Původně se se vznikem této sítě počítalo až na jaře 2008. Místa vzniknou například na pobočkách České pošty nebo na obecních úřadech. Lidé tu budou moci získat některé dokumenty, pro něž by jinak museli jet na příslušný úřad. Například pro výpis z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku, rejstříku trestů či živnostenského rejstříku. Místa budou zprostředkovateli těchto služeb.

Senátoři také navrhli zvýšení správního poplatku, který by lidé měli za službu Czech Pointu platit, z 50 na 100 korun. V individuálních případech ale zákon umožňuje snížení tohoto poplatku. Zvýšení zdůvodnil senátor a teplický primátor Jaroslav Kubera tím, že 50korunový poplatek by obcím nepřinesl ani minimální zisk. Obce by zaplatily 50 korun samotnému úřadu, například katastrálnímu, a nezůstalo by jim nic.

Zvýšení poplatků

Pokud by z toho samy obce něco měly, byla by podle senátorů služba kvalitnější. Peníze by šly do obecních rozpočtů. Podle ministra vnitra Ivana Langra je navýšení poplatku možné. Jeho dopady je ale prý ještě potřeba podrobně odhadnout.

Síť Czech Point by mělo tvořit asi 1300 obecních úřadů. Připojit by se k nim mělo také 2000 poboček České pošty. O zařazení do seznamu budou moci požádat i další obecní úřady.

Náklady na technické vybavení jednoho kontaktního místa by měly být asi 76 000 korun, na vybudování všech bude potřeba asi 120 miliónů korun.