Ve spojeném řízení NSS konstatoval, že rozhodnutí krajského úřadu, kterými uložil pokuty dopravnímu podniku, jsou ze závažných věcných a procesních důvodů závadná.

"Podstata věci spočívá v tom, že DPÚK ihned po svém vzniku požádal o vydání nových licencí a pokračoval v dopravě občanů podle platných jízdních řádů bez těchto nových licencí. Úředníci krajského úřadu však namísto toho, aby vydání licencí zajistili v zákonné lhůtě, tak po jejím uplynutí dopravní podnik protiprávně pokutovali," řekl mluvčí DPÚK Marek Ženkl.

Proti rozhodnutí NSS není možnost odvolání a Městský soud v Praze, který se případem zabýval dříve, je právním názorem Nejvyššího správního soudu vázán.

Nepřehledné spory

Spory Ústeckého kraje a Dopravního podniku Ústeckého kraje začaly loni poté, co dopravce požadoval na uhrazení takzvané prokazatelné ztráty 315 miliónů korun. Kraj je odmítl zaplatit, protože podle hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce byla částka příliš vysoká.

Kraj nakonec firmě vypověděl smlouvu. Dopravní podnik pak v srpnu zastavil v kraji na čtyři dny autobusovou dopravu. DPÚK za to dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pokutu 700 000 korun. [celá zpráva]

Situace v srpnu a září byla v Severočeském kraji silně nepřehledná. Krajský úřad měl totiž problémy s i s dalšími nasmlouvanými dopravci. Kraj vypověděl smlouvu DPÚK a následně najal ČSAD Česká Lípa. Odboráři obou podniků se však dohodli na společné stávce, což ve výsledku znamenalo čtyřdenní výpadek v krajské autobusové dopravě. [celá zpráva]