"Žáci ale již většinou nedomyslí, že jejich lež značnou měrou ohrozí vážnost učitele, a to především v zaměstnání, nemluvě již o desítkách probdělých nocích a psychickém vypětí, ve kterém se takový učitel ocitne," řekl Právu Aleš Čabla, ředitel základní školy v Kopřivnici.

Právě v tomto městě si žák, navštěvující 6. třídu tehdejší zvláštní školy, vymyslel, že ho přímo během vyučování napadl jeho šestapadesátiletý učitel fyziky. Žák přišel domů s naštípnutou loketní kostí a jeho matka ještě týž den podala na učitele trestní oznámení. Z policejního šetření však jednoznačně vyplynulo, že žák za přítomnosti matky uvedl policejnímu orgánu nepravdivé informace a zranění si způsobil sám.

"Problém je v tom, že když děti doma něco takového oznámí, rodiče nejdou do školy, ale rovnou na policii," říká Čabla, mimo jiné i nadřízený žákem obviněného učitele, a dodává, že kvůli chlapcově lži a následnému zájmu médií bylo jednoznačně poškozeno nejen dobré jméno kantora, ale i školy.

Ačkoli k případu v Kopřivnici došlo 28. ledna 2005 a policie napadení vyvrátila, je s podivem, že některé organizace, jako například Dětské krizové centrum, i nadále poskytují informace o tom, že k napadení skutečně došlo a žák byl poškozen.