Ředitel Travel Servisu Roman Vik tvrdí, že cestující nebyli nijak ohroženi. Ukázalo se, že nefungoval pouze senzor, řekl Vik ČTK.

Po jeho výměně mohl podle něj letoun ihned pokračovat v provozu a od té doby již provedl tři až čtyři lety. "O žádném stavu nouze nemůže být řeči. To je jako když vám na autě přestane fungovat blinkr," zdůraznil.

Někteří cestující si údajně po přistání stěžovali na to, že je posádka o situaci dostatečně neinformovala a chovala se neprofesionálně.

Nová letadla, ale hodně poruch

Jde v poslední době již o druhý problém letadel této společnosti. Koncem května mělo nehodu letadlo Boeing 737, které vezlo české rekreanty z dovolené v Egyptě. Při rozjezdu škrtlo zadní částí o plochu, kapitán se přesto rozhodl pokračovat v letu.

Dosud však není zřejmé, jak rozsáhlé bylo poškození a nakolik ohrozilo životy cestujících. Podle časopisu Týden zahájil Úřad pro civilní letectví se společností správní řízení a kapitánu letu dočasně pozastavil činnost. Nehodu vyšetřuje komise Úřadu odborně technického zjišťování příčin leteckých nehod i policie Prahy 6.

Společnost Travel Servis je podle Týdnu rovněž vlastníkem malého letounu Z-43, které muselo 26. června tohoto roku nouzově přistát na dálnici D1 kvůli poruše motoru. [celá zpráva

Několik minut po přistání se na dálnici stala tragická nehoda, při které uhořeli dva lidé. Příčina poruchy není dosud známá. Zástupci firmy Týdnu řekli, že letadlo sice Travel Servisu patří, má jej však v nájmu letecká škola někdejšího mistra světa v akrobacii a pilota společnosti Petra Jirmuse.

Travel Servis je se svými sedmi letadly největší a nejmodernější charterovou leteckou společností v ČR. Jeho stroje jsou v tuzemsku nejmladší a například letadlo, které mělo problémy v sobotu, je pouze 1 a půl roku staré.