Hlavní obsah

Ústecký autosalon přinesl informace, poučení i motoshow v Globusu smrti

Novinky, Stanislava Dvořáková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Střední škola automobilní v Hylvátech v Ústí nad Orlicí již posedmnácté otevřela v sobotu 26. září brány areálu dílen, aby veřejnost seznámila s veškerou automobilovou technikou současnosti i dob dávno minulých.

Foto: Stanislava Dvořáková

Příjemným uvítáním na tradičním Ústeckém autosaloně byla nabídka projížďky v kočáře DORA 1906 Genova.

Článek

Ústecký autosalon se stal pro město velkou kulturní událostí. Ani ten letošní s bohatou programovou náplní nezklamal očekávání žádného návštěvníka, kterých se v areálu dílen SŠA v průběhu dne vystřídalo na sedm tisíc.

Hned po vstupu lákal návštěvníky kočár DORA 1906 Genova, kde si mohli připadat jako na projížďce ve zlatém kočáře. Aktivní zapojení diváků tím nekončilo. Další nabídkou byl trenažér-simulátor nárazu při 30 km/hod. a otočný simulátor nárazu doplněný pohledem, co se stane s vozem a nepřipoutaným jezdcem.

Na to navázaly stánky všech bezpečnostních složek silničního provozu, a to policie ČR, složky IZS, ČČK a BESIP teamu.

Další aktivní akcí pro návštěvníky byla kabina autojeřábu KUBOVY z Chocně, která zájemce vyzvedla do výšky 50 metrů. O všechny tyto akce byl velký zájem a bylo nutné vystát frontu.

Na své si přišli i současní uživatelé vozidel, kteří si mohli prohlédnout přes 50 nových vozů od všech významných prodejců automobilů nejen Pardubického kraje. A to včetně expozice EKOMOBILITY, kde byly vystaveny jak firemní elektromobily, tak hobby stroje.

Milovníky historických automobilů a motocyklů potěšila dlouhá řada těchto vozidel z první republiky značek Aero, Tatra, DKW a dalších roku výroby 1928-1936.

Těmto vozům dominovala Škoda 6 37D, zapůjčená členem historia Octavia Fan klub Hradec Králové. Jednalo se o 6válec se čtyřmi rychlostmi a zpátečkou (3 a 4 synchronizované) s rokem výroby 1904, který se účastnil upomínkové jízdy na Elišku a Čeňka Junkovy v srpnu 2015 na zámku v Litomyšli.

Dalším zajímavým veteránem byla Praga piccolo z rolu 1928 s motorem 820 ccm, výkonem 13 koní a maximální rychlostí 70 km/hod. Tento vůz je někdy označován jako český Ford T.

Autobusy, nákladní vozy, traktory

Obsáhlou expozici pak představovaly autobusy, nákladní vozy, traktory, zvedací a stavební technika.

Práce s různými stroji v zemědělství a stavebnictví na začátku 20. století byla předvedena s parním strojem Lokomobilita 1919, který přes řemen rozpohyboval pohonnou jednotku pro připojení mlátičky, pily, čerpadla a dalších zařízení.

Nechyběla ani ukázka letadélka OK-IUG-16, prezentace modelářských klubů, novinky diagnostické techniky, svařování, lakování a nářadí pro vybavení autoservisů. 

Tyto poznatky bylo možné ověřit v dílně školy a pozorovat studenty přímo při práci. Navíc autoškola připravila prostřednictvím PC teoretické cvičné jízdy. Ani na vrcholové výkony českých závodníků nebylo zapomenuto ukázkou jejich vozidel i se získanými poháry. Seznámení se sportovním, volnočasovým a pracovním oblečením zajistila módní přehlídka.

Kulturní součástí akce byla i motoshow skupiny Crazyday v Globusu smrti, offroad a trial školy Romana Korbera a vystoupení skupiny Bikepark Litomyšl Crew.

Účelnými a zajímavými se ukázaly detailní informace stánku společnosti EWE s.r.o., která buduje v Hylvátech nový závod, kde najde mnoho obyvatel z Ústecka v příštím roce pracovní uplatnění.

Reklama

Výběr článků

Načítám