Hlavní obsah

Bulovka zatraktivnila komunikaci. Přichází s komiksy

Novinky, Martin Šalek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pražská Nemocnice Na Bulovce začala jako první využívat další komunikační médium – komiks. V podání Bulovky tak po Spider-manech, Bat-manech, Iron-manech či Watch-manech přichází na řadu Spokes-man.

Foto: Martin Šalek

Ukázka z epizody "Alkohol jen z rukou lékaře".

Článek

A jak tvrdí sami autoři: „Občas je potřeba se na sebe umět podívat i z nadhledu…“ Komiks lehkou formou doplňuje a zatraktivňuje snahu Bulovky, která začala už dříve se svými pacienty a příznivci aktivně komunikovat prostřednictvím sociálních sítí – Facebook, Twitter, Google+, YouTube, Forsquare či Gowalla. Ředitel nemocnice MUDr. Petr Zajíc vnímá prezentaci na sociálních sítích jako velmi silný nástroj ke komunikaci s určitou cílovou skupinou a jako další krok k pacientům.

Pragmaticky aktivitu Bulovky shrnul vysokoškolský pedagog Tomáš Průša, který se věnuje informačním technologiím  a jejich využití ve vzdělávání pacientů i odborníků ve zdravotnictví. Při svém vystoupení s názvem Sociální média ve zdravotnictví na konferenci New Media Inspiration, která proběhla v lednu letošního roku v Praze, doslova řekl: „Dobrým příkladem, jak mít propojené stránky se sociálními sítěmi je Nemocnice Na Bulovce. Je jedna z mála, ne-li jediná nemocnice, která takto pracuje.“

Zjištění Tomáše Průši evidentně korespondují se snahou vedení nemocnice. „Máme příležitost mluvit s lidmi civilním způsobem. Rádi bychom  představili nemocnici jako živý organismus, ale především jako organizaci, která je vždy připravena profesionálním způsobem pomoci. Profily na sociálních sítích jsou dalšími komunikačními kanály s našimi pacienty,“ popsal své snahy ředitel nemocnice Petr Zajíc.

„Komunikace s pacienty, ochota poskytovat informace a otevřenost v jednání nemocnice s veřejností jsou základními znaky moderní nemocnice, která si váží svých pacientů. V současné době nestačí mít web, ale je potřeba pracovat s aktuálními trendy v komunikaci. Nemocnice musí fungovat jako firma. Pokud nebude firma se svými klienty komunikovat a nebude se o ně starat, přijde o ně,“ dodal ředitel nemocnice.

Jednotlivé epizody z dílny Bulovka Hospital Comics jsou publikována na facebooku jako 3-4 políčkové útvary, které v různých formách využívají také současná média. Jejich obsahem jsou buď „neskutečně skutečné“ příběhy (Gorilka na Bulovce, Divočák na Bulovce) či apely a fakta z nemocnice (Alkohol jen z rukou lékaře).

Nezanedbatelným faktem je také v dnešním informačním přetlaku přikládání krátkých epizod do tiskových prohlášení z nemocnice. Dosahuje se tím samozřejmě násobného efektu a účinku při upoutání pozornosti novinářů, kteří denně do svých mailových schránek dostávají stovky informací.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám