Hlavní obsah

Z dálnice D 1 nebude možné sjet do Jihlavy

Právo, Jiří Novotný

Modernizace pravého pásu dálnice D 1 v úseku Větrný Jeníkov–Jihlava (104. až 112. kilometr ve směru na Brno) vstoupila do závěrečné fáze. Původní povrch zbývá odstranit už jen u sjezdu na Jihlavu, což si ovšem vyžádá jeho uzavření.

Foto: Luboš Pavlíček, ČTK

Stavbaři na modernizovaném úseku mezi 112. až 104. kilometrem dálnice D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou pokládají finální cementobetonový povrch.

Článek

„Uzavírka tohoto sjezdu na 112. kilometru potrvá od 3. června do 25. července. S ohledem na dobu zrání betonu nelze práce zkrátit na méně než 52 dní. Řidiči budou v této době muset využívat náhradní trasy,“ sdělil včera tiskový mluvčí ministerstva dopravy (MD) Tomáš Neřold.

Řidiči, kteří se potřebují dostat do Jihlavy, budou muset pokračovat po D 1 až na exit na 119. kilometru a vrátit se pak v opačném směru na Prahu sedm kilometrů zpět na exit 112. Z něj budou konečně moci sjet do tohoto krajského města. Další možností je sjet z D 1 už na 104. kilometru a do Jihlavy dojet po okreskách.

Policie má obavy

„Máme z toho obavy. Způsobí to dopravní problémy na tranzitu městem,“ přiznává krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Ministerstvo dopravy však věří, že řidiči přijmou tyto komplikace s pochopením. „Nejstarší česká dálnice se bez důkladné modernizace neobejde, přestože to dočasně přináší některá nepříjemná omezení,“ konstatoval Neřold.

Od 3. června do 25. července budou řidiči muset využívat náhradní trasy
Tomáš Neřold, mluvčí MD

Práce v úseku Větrný Jeníkov–Jihlava zatím probíhají podle stanoveného harmonogramu. S pokládáním nové vozovky zde stavbaři začali 21. května. Koncem července by už měl mít celý pravý pás dálnice novou, 27 centimetrů silnou cementobetonovou vrstvu a o 75 centimetrů větší šířku.

V srpnu se začne bourat levý pás

Po skončení prací v pravém pásu bude doprava převedena na tuto zmodernizovanou část dálnice a dojde k plnému zprovoznění sjezdu od Prahy na Jihlavu a nájezdu od Jihlavy a Havlíčkova Brodu na dálnici ve směru na Brno.

„Stavbaři pak začnou pracovat na levém pásu dálnice ve směru na Prahu,“ informoval Neřold. V této fázi se zase uzavře severní polovina křižovatky u Jihlavy. Objížďka tedy od konce července pro změnu čeká řidiče, kteří pojedou po D 1 z Jihlavy na Prahu a z Brna na Havlíčkův Brod.

Dobře pokračují práce i na dalších dvou modernizovaných úsecích D 1 Hořice–Loket (66. až 75. km) a Psáře–Šternov (41. až 47 km). Na otázku Práva, kdy se tedy i tam projedou řidiči po nové vozovce, odpověděl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký: „Harmonogram zhotovitelům ukládá dokončit modernizaci pravého pásu vozovky na těchto úsecích do 2. srpna. To pořád platí, není žádná změna.“

Reklama

Související témata:

Související články

Kauza předražené dálnice D1 je znovu ve hře

Už to vypadalo, že případ předražené stavby úseku dálnice D 47 (nyní D1) v okolí Ostravy skončil u ledu, přestože stát při realizaci zakázky přišel podle...

Výběr článků

Načítám