Hlavní obsah

Marketéři vyloučili ze svých řad Prchala

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Sdružení reklamních profesionálů ADC vyloučilo Marka Prchala, který pracuje na kampaních pro prezidentského kandidáta a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše. Současnou kampaň sdružení kritizuje jako neetickou, šíří podle něj ve společnosti lži a strach.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Marketingový poradce Andreje Babiše Marek Prchal

Článek

Prchal byl nejprve vyzván k rezignaci, to ale odmítl. Sdružení proto svolalo schůzi, kde se členové na jeho vyloučení shodli. Je to poprvé, co sdružení něco takového udělalo.

„Art Directors Club Czech Republic vyloučil ze svých řad Marka Prchala. Členové klubu se od jeho aktivit, které souvisejí s kampaní pro prezidentského kandidáta Andreje Babiše, zcela distancují. Zároveň se klub dohodl na vytvoření etického kodexu politické reklamy, která dosud není nikterak regulována,“ uvedlo sdružení na svých stránkách.

Klub uvedl, že o Prchalových taktikách se vedla v klubu debata už dříve, ale „způsob, jakým je vedena nynější kampaň, překračuje podle členů ADC nejen profesionální, ale i etické hranice“.

„Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru,“ uvedl předseda klubu David Suda.

Babiš postavil kampaň před druhým kolem prezidentské volby na tématu války. Na billboardech a opakovaně v debatách téma otevírá a vyvolává tím ve společnosti obavy.

Facebook ukázal skutečné autory příspěvků, tým Babiše skryl jeho stránku

Internet a PC

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám