Hlavní obsah

Dacia představuje nový logan a sandero, lacině už rozhodně nepůsobí

Novinky, Milan Lažanský

Dvojici svých kompaktních modelů v nové generaci rumunská značka ukazuje podruhé, nyní už ale včetně interiéru a podrobnějších informací.

Dacia Sandero, Sandero Stepway a Logan nové generaceVideo: Dacia

 
Článek

Nový sedan Logan a hatchback Sandero přijíždí na modulární platformě CMF koncernu Renault. Na té Francouzi staví většinu svého portfolia. Rumunské značce tak éra modulárních plošin významně pomohla, už nemusí být jen dědicem starší techniky.

Znát je to i na designu exteriéru, dvojice jako první nese nový LED světelný podpis ve tvaru Ypsilon. Celková linie je díky více skloněnému čelnímu oknu a o 1 cm nižší střeše o něco dynamičtější. Logan je pak o 3,6 centimetru delší než minulá generace.

I tady už najdete jízdní asistenty

Velké změny se odehrály i v interiéru. Lepší mají být materiály, celkově je vše na pohled více „uklizené”. Uprostřed může být držák na mobilní telefon nebo vestavěný infotainment včetně aplikací pro chytré telefony.

Rozšířena je volitelná výbava. V nových daciích tak můžete mít například i střešní okno, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, handsfree kartu, elektrickou parkovací brzdu, parkovací kameru, parkovací senzory vepředu i vzadu či dešťový senzor.

Foto: Dacia

Dacia ukázala i interiér loganu.

Z bezpečnostních prvků pak nová platforma přivála například automatické nouzové brzdění, sledování slepého úhlu či asistenta parkování.

Prostor narostl na zadních sedadlech, kde mají pasažéři v obou modelech o 42 mm více místa na kolena. Zavazadlový prostor loganu má objem 528 litrů – je mezigeneračně větší o 18 litrů. To je také o 200 litrů více než u nového sandera. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů.

I na LPG

Motorová nabídka zahrnuje základní atmosféricky plněný litrový tříválec o výkonu 65 koní, spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Nadstavbou bude další litrový tříválec, ovšem přeplňovaný turbodmychadlem. Má výkon 90 koní a lze jej spárovat se šestistupňovým manuálem nebo s bezestupňovou převodovkou CVT.

Test Dacie Duster 4x4: Poctivost na prvním místě

Testy

Dacia nezapomíná ani na tovární verzi na LPG. Vychází ze zmíněného přeplňovaného motoru, má 100 koní a výhradně šestistupňový manuál. Nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na LPG, to je 40 l užitečného objemu, a 50litrové na benzín.

Datum příchodu na český trh a cenovou politiku zatím tuzemské zastoupení neprozradilo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám